Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne na świecie


Ten artykuł ma 11 stron:
Brand Finance Auto 50
Brand Finance to bardzo duża firma z branży finansowej. Wśród jej klientów znajdują się m.in. AXA, Heineken, Shell czy TATA. Co roku sporządza ona raporty najbardziej cenionych przedsiębiorstw na świecie.
Brand Finance na początku roku podało, że najsilniejszą marką jest Ferrari. W tej kategorii nie liczą się tylko pieniądze, ale też prestiż czy lojalność klientów.
Zobacz również: Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony
Stajnia z Maranello wcale nie jest marką o najwyższej wartości, jeśli chodzi o kwestie czysto finansowe. Spośród wszystkich badanych spółek zajmuje 324 miejsce, a w kategorii firm motoryzacyjnych jest 22. Scuderia została wyceniona na 3,64 mld dol.

Rok 2012 powoli staje się historią. Hucznie zapowiadanego końca świata nie było, naszym piłkarskim orłom ktoś uciął skrzydła podczas mistrzostw Europy, a zima jak to zima, po raz kolejny zaskoczyła drogowców. My jednak staraliśmy się nie zawieść, przemierzając tysiące kilometrów dróg oraz spalając tysiące litrów benzyny, aby móc przedstawić Wam w sposób rzetelny i czasem z humorem plusy i minusy testowanych […]
Dużo więcej warte są marki z pierwszej dziesiątki raportu 2013 Brand Finance Auto 50, dzięki któremu możemy się dowiedzieć, na ile zostały wycenione poszczególni producenci aut na koniec 2012 r. Znakomicie radzą sobie zwłaszcza wytwórcy z Niemiec, których zsumowana wartość wzrosła od 2011 r. o 15 % i sięga 89 mld dol.
Brand Finance przyznaje też oceny niczym agencje ratingowe, pokazujące wiarygodność finansową. Skala jest taka sama, jak w przypadku np. gospodarek krajowy, gdzie AAA to ocena najwyższa, a D najniższa.
Zaznaczmy, że w rankingu poszczególne marki wyceniane są osobno, a nie wspólnie, np. jako Alians Renault-Nissan czy Volkswagen Group. Chociaż w zestawieniu znalazło się miejsce dla General Motors i Daimlera, to marki wchodzące w skład tych koncernów są także klasyfikowane oddzielnie.

Coroczny plebiscyt na samochód roku powoli staje się tradycją. Zwykle oprócz Czytelników głos zabiera również redakcja, jednak w tym roku postanowiliśmy nieco zmienić formę i skład jury. W siedmioosobowym gronie oprócz reprezentanta Autokult.pl zasiedli znani dziennikarze z innych internetowych redakcji motoryzacyjnych, a także dobrze znani i lubiani członkowie honorowi.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze