Hamann M6 Mirr6r (2013) [Genewa 2013]

Hamann M6 Mirr6r (2013) [Genewa 2013]

Hamann M6 Mirr6r (2013) [Genewa 2013]
Olgierd Lachowski
17.03.2013 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:05

Drugim, obok M5 Mi5sion, najbardziej kontrowersyjnie wyglądającym wozem Hamanna na wystawie w Genewie było BMW M6 z pakietem Mirr6r. Samochód miał w większości wypolerowane na wysoki połysk nadwozie.

M-piątka z zestawem Mi5sion wybitnie mi się nie podobała. Przebrane przez stylistów Hamanna BMW M6 moim zdaniem też do najbardziej urodziwych samochodów salonu genewskiego nie należy, ale jednak prezentuje się znacznie lepiej od sedana. Być może to w pewnym stopniu kwestia tego, że M-szóstka jest postrzegana jako wóz sportowy, a M5 jako sedan, co prawda o ponadprzeciętnych osiągach, ale sedan.

Obraz

Mirr6r to zestaw kompozytowych elementów ozdobnych oraz spojlerów pomalowanych srebrnym lakierem. W pakiecie jest zmodyfikowany przedni zderzakospojler, nakładki poszerzające przednie i tylne błotniki, listwy progowe, które płynnie łączą się ze wspomnianymi poszerzeniami błotników, nowy tylny zderzak, inna maska silnika i zamontowany tuż nad klapą bagażnika spojler.

Obraz

Do kompletu są 21-calowe niezwykle lekkie felgi z oponami Vredestein Ultrac Vorti R. Z przodu gumy mają rozmiar 265/30, natomiast z tyłu – 305/25. Za sprawą sportowych sprężyn błyszczące BMW M6 zostało obniżone o 35 mm.

Niestety silnik jest nietknięty. To prawda, że motor M-szóstki do najsłabszych nie należy, ale Hamann z pewnością mógł z niego wycisnąć co nieco, tym bardziej że ekipa z Laupheim wie co trzeba zrobić z widlastą ósemką instalowaną w BMW M6 – z identycznego motoru BMW M5 technicy Hamanna potrafili osiągnąć 720 KM.

Obraz

Tymczasem znajdujący się w Mirr6rze 4,4-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem benzyny nadal ma moc 560 KM przy 6000-7000 obr./min i moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5750 obr./min.

Obraz

Jeśli nic nie zmieniło się w parametrach aerodynamicznych w stosunku do oryginalnego auta, to Hamann osiąga prędkość maksymalną 305 km/h. Do 100 km/h wóz, według katalogu, przyspiesza w 4,20 s.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 560 KM przy 6000-7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 127,42 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm przy 1500-5750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”
  • Opony przednie: 265/30 R 21 Vredestein Ultrac Vorti R
  • Opony tylne: 305/25 R 21 Vredestein Ultrac Vorti R

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1925 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,44 kg/KM
  • Długość: 4900 mm
  • Wysokość: 1339 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2851 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: Hamann

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)