Nihil novi – Senner SLS AMG Roadster (2013)

Nihil novi – Senner SLS AMG Roadster (2013)

Nihil novi – Senner SLS AMG Roadster (2013)
Olgierd Lachowski
21.03.2013 14:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:20

Jak wielu innych tunerów, tak i Senner po podkręceniu wersji coupé bierze się za otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Do warsztatów niemieckiej firmy trafiło auto w podstawowej wersji, gdzie przeszło lekką kurację wzmacniającą.

Jak wielu innych tunerów, tak i Senner po podkręceniu wersji coupé bierze się za otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Do warsztatów niemieckiej firmy trafiło auto w podstawowej wersji, gdzie przeszło lekką kurację wzmacniającą.

Już samych przedsiębiorstw tuningowych przedstawionych na łamach Autokultu, które zajmują się modyfikacjami Mercedesa SLS, jest multum, a przecież na pewno to nie wszystkie tego typu warsztaty. Senner należy do grupy zakładów, które pracują przy tuningu aut różnych marek – pojawiają się tam Audi, BMW czy na przykład Mercedesy.

Obraz

Seryjny SLS AMG Roadster to auto niemalże identyczne z odmianą coupé. Z wyglądu różnią się tym, że roadster ma miękki otwierany dach, a jeśli chodzi o parametry techniczne, to w zasadzie odmienności są tylko w masie własnej (wóz z otwieranym dachem jest cięższy z uwagi na wzmocnienia karoserii).

Identyczne są silniki – w obu przypadkach to motory M 159, czyli V-ósemki o objętości skokowej 6,2 l, które bez doładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa rozwijają 571 KM mocy przy 6800 obr./min, a ich moment obrotowy wynosi 650 Nm przy 4750 obr./min.

Obraz

Maszyna, która wyjechała z garażu Senner Tuning, ma tylko odrobinę więcej mocy – przy standardowych 571 KM dołożenie kolejnych 35 KM można uznać chyba za niewielki przyrost. Maksymalny moment obrotowy podskoczył do 690 Nm.

Lepsze osiągi silnika wynikają ze zmiany filtrów powietrza na bardziej sportowe oraz montażu układu wylotowego z tłumikami i reaktorami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Tuner nie informuje za to, żeby wymienił oprogramowanie ECU, co w ostatnich latach jest praktycznie standardem.

Obraz

Mechanicy przyznają się za to do zainstalowania sportowego regulowanego zawieszenia KW oraz montażu felg firmy Schmidt Revolution, na które założono opony Hankook. Z przodu obręcze mają rozmiar 9,0 x 20”, a opony 255/30, z kolei z tyłu felgi cechują się wymiarami 11,5 x 21”, a gumy mają rozmiar 295/25.

Ekipa z Niemiec nie podaje osiągów swojego samochodu, ale można sądzić, że różnica w porównaniu z fabrycznym wozem będzie niewielka.

Obraz

Jak widać, Senner tym razem nie dokonał jakichś wielkich zmian, które wyróżniłyby jego maszynę na tle innych Mercedesów. Krótko mówiąc – nic nowego.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 606 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97,62 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Schmidt Revolution
  • Koła tylne: 11,5 x 21” Schmidt Revolution
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,86 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)