Jak wielu innych tunerów, tak i Senner po podkręceniu wersji coupé bierze się za otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Do warsztatów niemieckiej firmy trafiło auto w podstawowej wersji, gdzie przeszło lekką kurację wzmacniającą.
Jak wielu innych tunerów, tak i Senner po podkręceniu wersji coupé bierze się za otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Do warsztatów niemieckiej firmy trafiło auto w podstawowej wersji, gdzie przeszło lekką kurację wzmacniającą.
Już samych przedsiębiorstw tuningowych przedstawionych na łamach Autokultu, które zajmują się modyfikacjami Mercedesa SLS, jest multum, a przecież na pewno to nie wszystkie tego typu warsztaty. Senner należy do grupy zakładów, które pracują przy tuningu aut różnych marek – pojawiają się tam Audi, BMW czy na przykład Mercedesy.
Seryjny SLS AMG Roadster to auto niemalże identyczne z odmianą coupé. Z wyglądu różnią się tym, że roadster ma miękki otwierany dach, a jeśli chodzi o parametry techniczne, to w zasadzie odmienności są tylko w masie własnej (wóz z otwieranym dachem jest cięższy z uwagi na wzmocnienia karoserii).
Identyczne są silniki – w obu przypadkach to motory M 159, czyli V-ósemki o objętości skokowej 6,2 l, które bez doładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa rozwijają 571 KM mocy przy 6800 obr./min, a ich moment obrotowy wynosi 650 Nm przy 4750 obr./min.
Maszyna, która wyjechała z garażu Senner Tuning, ma tylko odrobinę więcej mocy – przy standardowych 571 KM dołożenie kolejnych 35 KM można uznać chyba za niewielki przyrost. Maksymalny moment obrotowy podskoczył do 690 Nm.
Lepsze osiągi silnika wynikają ze zmiany filtrów powietrza na bardziej sportowe oraz montażu układu wylotowego z tłumikami i reaktorami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Tuner nie informuje za to, żeby wymienił oprogramowanie ECU, co w ostatnich latach jest praktycznie standardem.
Mechanicy przyznają się za to do zainstalowania sportowego regulowanego zawieszenia KW oraz montażu felg firmy Schmidt Revolution, na które założono opony Hankook. Z przodu obręcze mają rozmiar 9,0 x 20”, a opony 255/30, z kolei z tyłu felgi cechują się wymiarami 11,5 x 21”, a gumy mają rozmiar 295/25.
Ekipa z Niemiec nie podaje osiągów swojego samochodu, ale można sądzić, że różnica w porównaniu z fabrycznym wozem będzie niewielka.
Jak widać, Senner tym razem nie dokonał jakichś wielkich zmian, które wyróżniłyby jego maszynę na tle innych Mercedesów. Krótko mówiąc – nic nowego.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M 159
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 606 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 97,62 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Koła przednie: 9,0 x 20” Schmidt Revolution
- Koła tylne: 11,5 x 21” Schmidt Revolution
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1735 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,86 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Rozstaw osi: 2680 mm
Źródło: WCF