Brabus pod inną nazwą? – KTW Viano 3.0 CDI BlueEFFICIENCY Lang D6 S (2013)

Brabus pod inną nazwą? – KTW Viano 3.0 CDI BlueEFFICIENCY Lang D6 S (2013)

Brabus pod inną nazwą? – KTW Viano 3.0 CDI BlueEFFICIENCY Lang D6 S (2013)
Olgierd Lachowski
24.03.2013 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:18

Już jeden samochód firmy KTW gościł na łamach Autokultu. Był nim niewielki Mercedes Citan. Dziś czas na znacznie większe auto. Jest nim Viano z 3-litrowym turbodieslem o zwiększonej mocy.

Już jeden samochód firmy KTW gościł na łamach Autokultu. Był nim niewielki Mercedes Citan. Dziś czas na znacznie większe auto. Jest nim Viano z 3-litrowym turbodieslem o zwiększonej mocy.

KTW Tuning to dział jednego z większych dilerów Mercedesa. W swoim katalogu KTW ma pakiety wzmacniające niemal do wszystkich modeli stuttgarckiego producenta, jednak do tej pory jako „żywy” samochód widzieliśmy tylko jedno auto. Dziś będzie drugie. Co ciekawe, oba należą do grupy pojazdów pasażersko-towarowych. Prezentowany Mercedes-Benz Viano to jednak odmiana całkowicie pasażerska, która może przewieźć na wygodnych fotelach 6 osób.

Obraz

Samochód ma nadwozie w wersji Lang, które mierzy 5 metrów długości i jest dłuższe od podstawowej odmiany karoseryjnej dokładnie o 24,5 cm. Dodatkowe centymetry przekładają się na większą przestrzeń bagażową, co jest szczególnie zauważalne, gdy Mercedes przewozi komplet pasażerów.

Pomijając naklejki z zewnątrz stuningowany Viano od fabrycznego odróżnia się obniżonym zawieszeniem i bardzo dużymi kołami, które szczelnie wypełniają otwory w nadwoziu. 22-calowe felgi obute są w opony o szerokości 255 mm i 285 mm, odpowiednio, z przodu oraz z tyłu.

Obraz

Wydaje się, że połączenie sportowego zawieszenia z bardzo dużymi kołami w aucie takim jak Mercedes Viano nie wróży nic dobrego jeśli chodzi o komfort podróży, ale kto wie… W Niemczech drogi są jednak w znaczenie lepszym stanie niż w Polsce.

Viano dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. Ten akurat ma widlastą 6-cylindrową jednostkę o zapłonie samoczynnym, która dzięki układowi common rail, turbosprężarce i objętości skokowej 3 litrów produkowała 224 KM przy 3800 obr./min i 440 Nm w przedziale 1400-2800 obr./min. Czas przeszły w poprzednim zdaniu jest uzasadniony, ponieważ obecnie motor ma 265 KM mocy maksymalnej oraz 500 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Różnica w parametrach wynika z zastosowania przez techników KTW pakietu D6 S wyprodukowanego przez renomowanego tunera – firmę Brabus.

Choć osiągi samochodów użytkowych są zdecydowanie mniej ważne niż pozostałych aut, to warto wspomnieć, że ulepszony Mercedes od 0 do 100 km/h przyspiesza nie w 9,10 s, a w 8,70 s, natomiast jego prędkość maksymalna wzrosła z 201 do 208 km/h. Ani Brabus, ani firma z Hildesheim nie podają jaki wpływ na ilość spalanego paliwa ma tuning silnika.

Obraz

Całkowity koszt przygotowania samochodu (wraz z malowaniem na czerwono zacisków hamulcowych) to 5999 euro bez VAT.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 265 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 88,72 KM/l (seryjny – 74,99 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie:tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 255/30 R 22
  • Opony tylne: 285/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2105 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,94 kg/KM (seryjny – 9,40 kg/KM)
  • Długość: 5008 mm
  • Szerokość: 1901 mm
  • Rozstaw osi: 3200 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,70 s
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: KTW

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)