Rok później – Ruf 911 Rt 35 S (2013)

Rok później – Ruf 911 Rt 35 S (2013)

Rok później – Ruf 911 Rt 35 S (2013)
Olgierd Lachowski
26.03.2013 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:19

Minął rok od prezentacji Rufa 911 Rt 35. Na tegorocznym genewskim salonie samochodowym niemiecka firma tuningowa również przedstawiła sporo nowości, wśród których jest wzmocniona wersja wspomnianego wozu – model S.

Rt 35 to być może najważniejszy model dla firmy Ruf. To pomost między mniej sportowym 3800 S bazującym na Boxsterze a supersportowym CTR3, które kupi raczej niewiele osób. Cena tego ostatniego wozu przekracza 650 tys. euro, więc nie każdego, nawet bogatego, obywatela na niego stać. Rt 35 jest dużo przystępniejszy, a oferuje niewiele gorsze osiągi. Do tego w tym roku pojawiła się odmiana S, która jest nieco szybsza od standardowego Rt 35.

Gdy postawi się obok siebie oba samochody (Rt 35 i Rt 35 S), bardzo trudno jest znaleźć jakiekolwiek różnice w wyglądzie. Ujawniają się one dopiero po przyjrzeniu się tyłowi – w nowym wozie tuner zainstalował bowiem dodatkowe skrzydło. Jego zadaniem jest oczywiście zwiększanie docisku tylnych kół do podłoża. To ważne, bo maszyna Rufa ma napęd wyłącznie na tylną oś, a wcale do ciężkich nie należy (waży ok. 1400 kg).

Obraz

Pięcioramienne felgi o kształtach ramion kojarzących się ze starszymi samochodami niemieckiego zakładu mają średnicę 20”. Przednie opony cechują się rozmiarem 245/35 R 20, natomiast tylne 295/30 R 20.

Rt 35 S ma sportowe regulowane zawieszenie, jak również wkomponowaną w nadwozie szczątkową klatkę bezpieczeństwa. Dzięki temu drugiemu rozwiązaniu karoseria auta jest sztywniejsza, co przekłada się wraz z „zawiasem” na lepsze osiągi na torze.

Oba modele Rt mają ten sam silnik. Nadal nie udało mi się uzyskać informacji na temat tego, z którego wozu Porsche pochodzi jednostka napędowa (więcej pisałem o tym rok temu). Zamontowana z tyłu przeciwsobna szóstka ma objętość skokową 3,8 l i bezpośredni wtrysk paliwa. Do tego są dwie turbosprężarki.

W Rt 35 S silnik rozwija moc o 20 KM większą niż w starszym bracie, co oznacza, że bokser dysponuje 650 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest większy o zaledwie 15 Nm (840 Nm przy 3000 obr./min).

Obraz

Ten konkretny egzemplarz wyposażony jest w 6-biegową ręczną skrzynię, ale Rt 35 S oferowany jest także ze skrzynią PDK. W odmianie z klasyczną skrzynią przekładniową auto powinno setkę osiągnąć po około 3,10 s, natomiast ze skrzynką dwusprzęgłową, według zapewnień tunera, 100 km/h ma na liczniku pojawiać się najpóźniej po 3 sekundach (moim zdaniem przy napędzie wyłącznie na tylne koła będzie to nie lada osiągnięcie). Prędkość maksymalna jest oceniana na 342 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 650 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 171,05 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Kola przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1400 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,15 kg/KM
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi (szacowane):

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,10 s
  • Prędkość maksymalna: 342 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: Ruf

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)