Zapakowany – FolienCenter-NRW TT RS (2013)

Zapakowany – FolienCenter-NRW TT RS (2013)

Zapakowany – FolienCenter-NRW TT RS (2013)
Olgierd Lachowski
27.03.2013 14:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:05

Moda na foliowanie samochodów trwa. Tym razem prezentujemy oklejone Audi TT RS. Na szczęście na tym tuning się nie skończył i to małe sportowe auto ma mocno podkręcony silnik – do 500 KM.

Moda na foliowanie samochodów trwa. Tym razem prezentujemy oklejone Audi TT RS. Na szczęście na tym tuning się nie skończył i to małe sportowe auto ma mocno podkręcony silnik – do 500 KM.

Foliowanie jest znacznie tańszym rozwiązaniem od lakierowania samochodu. Nie dość, że w ostatnich latach okleiny są znacznie lepszej jakości niż kiedyś, to jeszcze dużo łatwiej nakłada się je na karoserię. Poza tym w razie uszkodzenia folię z wozu można po prostu zerwać i przywrócić mu poprzedni wygląd.

Obraz

Zakład FolienCenter-NRW okleił właśnie sportowe Audi TT RS. Materiał to produkt wielobranżowej firmy Hexis, która jest m.in. sponsorem wyścigowego zespołu startującego w tym roku w serii Blancpain. Auto pokryto dwiema foliami, obie jednak mają galwaniczny połysk. Część pokrywy silnika może przywodzić na myśl przedwojenne Mercedesy i Auto Uniony z ich polerowanymi nadwoziami.

FolienCenter-NRW odpowiada też za to, że tetetka ma felgi z Audi RS6. Obręcze mają rozmiar 9,0 x 20”, a na nich znajdują się opony Hankook o specyfikacji 225/30 R 20. Ten sam tuner zamontował też gwintowane regulowane zawieszenie firmy Bilstein.

Obraz

Z kolei przedsiębiorstwo Loba Motorsport zajęło się modyfikacjami silnika. Pracownicy tego garażu wymienili turbosprężarkę na nową o nazwie LO500P, wstawili wydajniejszą chłodnicę powietrza doładowującego, nową pompę paliwa, świece zapłonowe i ulepszony software zarządzający motorem.

Teraz 2,5-litrowa rzędowa 5-cylindrowa jednostka napędowa może pochwalić się znacznie większą mocą. Pierwotnie silnik miał 340 KM przy 5400-6500 obr./min, teraz ma 501 KM. Podobnie sprawa ma się z maksymalnym momentem obrotowym, który wzrósł z 450 Nm do aż 563 Nm. Aby jak najlepiej przenosić moment obrotowy, seryjne sprzęgło zostało zastąpione mocniejszym odpowiednikiem firmy Sachs.

Obraz

Porządną oprawę dźwiękową temu coupé zapewnia sportowy układ wydechowy renomowanego producenta – firmy Milltek.

A jak jeździ zmodyfikowane Audi? Szybko. Od 0 do 100 km/h czerwono-srebrny wóz rozpędza się w zaledwie 3,60 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka LO500P
  • Moc maksymalna: 501 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 202,02 KM/l (seryjny – 137,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 563 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9,0 x 20”
  • Opony przednie: 225/30 R 20 Hankook
  • Opony tylne: 225/30 R 20 Hankook

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1525 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: FolienCenter-NRW

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)