Nowy Range Rover Sport oficjalnie ujawniony [Nowy Jork 2013]

Nowy Range Rover Sport oficjalnie ujawniony [Nowy Jork 2013]

Nowy Range Rover Sport oficjalnie ujawniony [Nowy Jork 2013]
Arkadiusz Gabrysiak
28.03.2013 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:21

Po wielu miesiącach oczekiwania, przeciekach i spekulacjach w końcu się doczekaliśmy - na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutował nowy Range Rover Sport. Przygotowaliśmy dla Was garść informacji na temat tego modelu oraz obszerną galerię zdjęć udostępnionych przez producenta.

Po wielu miesiącach oczekiwania, przeciekach i spekulacjach w końcu się doczekaliśmy - na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutował nowy Range Rover Sport. Przygotowaliśmy dla Was garść informacji na temat tego modelu oraz obszerną galerię zdjęć udostępnionych przez producenta.

Samochód jest oczywiście bardzo podobny do nowego Range Rovera, jednak bez trudu da się zauważyć bardziej zawadiacki charakter wersji Sport. Jest ona krótsza o 149 mm i niższa o 55 mm od flagowego Range Rovera, z którym jest konstrukcyjnie mocno powiązana. Co ciekawe, nowy model Sport będzie można zamówić z opcjonalnym, rozkładanym elektrycznie trzecim rzędem siedzeń, dzięki czemu we wnętrzu może podróżować aż 7 osób.

Mimo że nowy Sport był opracowywany równolegle z modelem Range Rover i dzieli z nim niektóre rozwiązania konstrukcyjne, aż 75% wykorzystanych części jest unikalna dla modelu Sport. Bezpośrednio wpływa to na jego wygląd i bardziej sportowe zachowanie na drodze. Nowe rozwiązania konstrukcyjne pozwoliły znacząco obniżyć masę Range Rovera Sport - nowa generacja (2115 kg) jest aż o 420 kg lżejsza od poprzedniego modelu (2535 kg - porównując masy bazowych wersji z silnikami wysokoprężnymi V6).

Obraz

W początkowej fazie produkcji nowy Range Rover Sport dostępny będzie z czterema różnymi jednostkami napędowymi: dwiema benzynowymi z doładowaniem (5,0 l V8 o mocy 510 KM oraz 3,0 V6 340 KM) i dwiema wysokoprężnymi (3,0 l TDV6 258 KM i 3,0 l SDV6 292 KM). Gama silnikowa zostanie powiększona w późniejszym okresie o silnik 4,4 l SDV8 o mocy 340 KM oraz wysokowydajną hybrydą z dieslem już pod koniec 2013 roku. Pojazd napędzany 510-konną jednostką silnikową osiąga pierwsze 100 km/h w niecałe 5 s.

Wszystkie jednostki napędowe Range Rovera Sport wykorzystują zaawansowaną, automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP70 o ośmiu przełożeniach. Dostępne będą dwa rodzaje stałego napędu 4WD. Pierwszy opiera się na skrzyni rozdzielczej z funkcją reduktora, zapewniając stały napęd z podziałem momentu 50/50 i możliwość 100-procentowej blokady centralnego dyferencjału. Alternatywny system przeniesienia napędu jest lżejszy o 18 kg i wykorzystuje dyferencjał typu Torsen, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na półoś z większą przyczepnością, współpracując z systemami kontroli trakcji dla najlepszego efektu. Domyślny podział momentu w tym przypadku to 42/58 (przód/tył).

Obraz

Range Rover sport został wyposażony w niezależne zawieszenie ze stopów lekkich, oparte na podwójnych wahaczach z przodu i układzie wielowahaczowym na osi tylnej. Układ pneumatyczny pozwala na manualną regulację wysokości zawieszenia, jednak w większości przypadków wysokość zawieszenia dobierana jest automatycznie do wybranego programu systemu Terrain Response 2. Warto wspomnieć, że maksymalny prześwit wynosi 278 mm.

Range Rover Sport trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku i będzie dostępny w 169 krajach świata. Do dyspozycji będą cztery poziomy wyposażenia (S, SE, HSE oraz Autobiography), a także „Dynamic” dla wersji HSE oraz Autobiography. Szeroki wybór lakierów, tapicerek oraz elementów wykończenia umożliwi klientom konfigurację wyjątkowego samochodu klasy SUV, skrojonego na miarę.

All New Range Rover Sport Driving Dynamics

All-New Range Rover Sport Lightweight Technologies

All-New Range Rover Sport Vehicle Technologies

All-New Range Rover Sport Lifestyle

All-New Range Rover Sport Exterior Views

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/70]

Źródło: Range Rover PR

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)