Eksportowy – Väth SL 63 AMG V63RS (2013)

Eksportowy – Väth SL 63 AMG V63RS (2013)

Eksportowy – Väth SL 63 AMG V63RS (2013)
Olgierd Lachowski
09.04.2013 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:21

Na głównej stronie internetowej firmy Väth pojawiła się informacja o pakiecie tuningowym przeznaczonym do nowego Mercedesa SL 63 AMG. Według tej strony jednostka napędowa prezentowanego dziś wozu ma 780 KM. Ale czy na pewno tak jest?

Stawiam to pytanie, dlatego że, gdy pokopie się głębiej na stronie Vätha, to znajdzie się informację, że tej mocy nie jest aż tak dużo. To ile jest? O 100 KM mniej. To i tak niemało, ale jednak o ponad 10% mniej, niż podano na stronie startowej. Prawdopodobnie to właśnie na stronie głównej jest pomyłka. Tak czy inaczej roadster-coupé ze Stuttgartu ma niemało koni mechanicznych.

Obraz

Silnik tego Mercedesa to konstrukcja M 157, czyli agregat V8 o objętości skokowej 5,5 l. Ma on dwie turbosprężarki w układzie równoległym i bezpośredni wtrysk paliwa. Jeśli przyjąć, że prawidłowa jest ta mniejsza moc, to motor rozwija 680 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi równe 1000 Nm. To o 143 KM i 200 Nm więcej niż ma seryjny M 157.

Poprawa osiągów jednostki silnikowej była możliwa po zmianie ECU oraz montażu większej międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego. Pojawił się też sportowy tłumik, dzięki któremu Mercedes brzmi teraz agresywniej.

Fabryczne zawieszenie ABC ma nowy program sterujący. Po wybraniu przyciskiem programu „Sport” podwozie staje się bardziej usztywnione i nieco obniżone w porównaniu z fabrycznymi nastawami. Jeśli auto nie jest wyposażone w ceramiczne hamulce, to Väth oferuje 390-milimetrowe przednie tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami. Hamulce są schowane za 20-calowymi felgami o szerokości 9,0” z przodu i 10,0” z tyłu. Między obręcze a piasty tuner montuje tuleje dystansowe.

Obraz

Z przodu nadwozia pojawił się niewielki splitter, a z tyłu listwa na klapie bagażnika i imitacja dyfuzora.Części wykonane są rzecz jasna z włókien węglowych. We wnętrzu zagościła nowa kierownica, kompozytowe wstawki na desce rozdzielczej i aluminiowe pedały.

Tuner z Hösbach nie informuje o czasie rozpędzania sportowego Mercedesa do 100 km/h ani 200 km/h, ale podaje, że prędkość maksymalna jest domyślnie zablokowana na 300 km/h. Można ją jednak zwiększyć, montując opony o wyższym indeksie prędkości.

Obraz

Väth SL 63 AMG V63RS dostępny jedynie na rynkach zewnętrznych, w Niemczech najwyższą oferowaną wersją jest 630-konny V63S.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,52 KM/l (seryjny – 98,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1000 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1785 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,63 kg/KM (3,32 kg/KM)
  • Długość: 4617 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)