AMG w przyszłości postawi na downsizing i hybrydy


AMG kojarzone jest z wysokolitrażowymi jednostkami napędowymi oraz brakiem uległości wobec ekologicznego lobby. Czy w przyszłości może się coś zmienić?
W niedawnej rozmowie z Edmunds szef AMG – Ola Källenius – przyznał, że nie jest zainteresowany silnikami Diesla. Nadworny tuner Mercedesa preferuje agresywną charakterystykę silników benzynowych.
AMG zapowiada jednak w przyszłości downsizing oraz zastosowanie napędu hybrydowego. Auto z elektrycznym wspomagaczem powstanie jednak dopiero wtedy, „kiedy rynek będzie na to gotowy”. Bliższe proekologiczne plany AMG obejmują jedynie usprawnienia aktualnych silników, aby spełnić obietnicę 20-procentowego obniżenia spalania do 2017 roku (50. urodzin AMG). Fani mocarnego V12 produkcji AMG na razie mogą jednak spać spokojnie. Motor ma pozostać w gamie jeszcze przez najbliższe 5–6 lat.

21 sierpnia 2012 roku, poniedziałek. Dzień jak co dzień, początek kolejnego, leniwego, wakacyjnego tygodnia. Ta z pozoru nic nie znacząca data na długo jednak pozostanie w mojej pamięci. Powód? Nowy Mercedes SL500.
Mimo że AMG zapowiada przejście na mniejsze jednostki napędowe, na pewno nie będzie oznaczać to małej mocy nowych aut. Warto wspomnieć o nowych Mercedesach A 45 AMG i CLA 45 AMG, które pod maskami skrywają aż 360 KM generowanych przez zaledwie 2,0-litrowe, ale turbodoładowane silniki.
Źródło: Edmunds
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze