Na początek – Brabus E 250 CGI BlueEFFICIENCY B25 S (2013)

Na początek – Brabus E 250 CGI BlueEFFICIENCY B25 S (2013)

Na początek – Brabus E 250 CGI BlueEFFICIENCY B25 S (2013)
Olgierd Lachowski
19.04.2013 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:22

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że zwykle Brabusy to bardzo mocne samochody budowane na topowych wersjach różnych modeli Mercedesa. Tymczasem ten sedan to auto przygotowane na bazie jednej z najsłabszych odmian silnikowych Mercedesa klasy E.

Pierwsze wrażenie jest takie, że w głowie pojawia się myśl typu „to na pewno B63-620, a może nawet E V12”. Dopiero po zajrzeniu pod maskę, ewentualnie wypytaniu przedstawiciela salonu Brabusa dowiemy się, że jest to jedna z najsłabszych wersji Brabusa klasy E. Pozory mogą mylić.

Obraz

Różnice w wyglądzie między fabrycznym Mercedesem a wozem z Bottrop widać przede wszystkim z przodu. To tam znajdują się imitacje wylotów za przednimi kołami i to tam tuner zamontował na zderzaku kompozytowe nakładki z diodami LED służącymi za dodatkowe światła do jazdy dziennej. Im dalej w tył, tym mniej modyfikacji.

Z tyłu znalazło się miejsce dla imitacji dyfuzora, który zresztą zaopatrzono w dodatkowe światło przeciwmgielne, oraz dla listwy z włókien węglowych, którą przyklejono na pokrywie bagażnika. Są jeszcze koła z felgami Monoblock R 8,5 x 19” i oponami 245/35 (zarówno z przodu, jak i z tyłu).

Obraz

Mercedes E 250 nie ma Bóg wie jak przerobionego podwozia. Wszystko, co zrobiono, to wymieniono seryjne sprężyny zawieszenia na sportowe. Układ hamulcowy jest całkiem seryjny, choć Brabus oferuje też wysokowytrzymałe i niezwykle wydajne hamulce montowane najczęściej w B63-620 i B63-730.

Pod maską Mercedesa E 250 CGI BlueEFFICIENCY znajdował się 1,8-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Miał on moc maksymalną 204 KM przy 5500 obr./min i moment obrotowy 310 Nm przy 2000-4300 obr./min.

Obraz

Czas przeszły użyty w powyższych dwóch zdaniach ma swoje uzasadnienie. Ta jednostka montowana była do 2013. Był to jeden z pierwszych motorów z bezpośrednim wtryskiem benzyny w Mercedesie, w związku z czym, żeby odróżnić auto z takim silnikiem, producent do nazwy dodawał dopisek „CGI”. Wkrótce firma ze Stuttgartu zrezygnowała z tego dodatku, ponieważ większość Mercedesów z palety modelowej miała zamontowane konstrukcje z zasobnikowymi wtryskami paliwa. Obecnie E 250 pod maską ma 2-litrowca o mocy 211 KM, a w nazwie nie ma żadnych „CGI”, ani „BlueEFFICIENCY”, łatwo więc rozpoznać, które auto jest z którego okresu produkcji klasy E.

Obraz

Wróćmy do Brabusa. Zestaw B25 S jest przeznaczony właśnie do 1,8-litrowego 4-cylindrowca. Dzięki zmianie map sterujących, tuner zwiększył liczbę koni mechanicznych do 240 przy 5500 obr./min, a wartość momentu obrotowego do 370 Nm w przedziale od 2000 do 4300 obr./min.

Mający napęd na tylne koła i 5-biegową automatyczną skrzynię przekładniową (obecnie jest instalowana skrzynia 7-biegowa) wzmocniony samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,00 s (to szybciej o około 0,80 s od auta seryjnego) i uzyskuje prędkość maksymalną 248 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, M 271
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1796 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 240 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,63 KM/l (seryjny – 113,59 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm przy 2000-4300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 19” Monoblock R
  • Koła tylne: 8,5 x 19” Monoblock R
  • Opony przednie: 245/35 R 19
  • Opony tylne: 245/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1710 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,13 kg/KM (seryjny – 8,38 kg/KM)
  • Długość: 4868 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,00 s
  • Prędkość maksymalna: 248 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)