Pojedzie 300 km/h? – TechArt Cayenne Turbo Magnum Stufe 2 (2013)

Pojedzie 300 km/h? – TechArt Cayenne Turbo Magnum Stufe 2 (2013)

Pojedzie 300 km/h? – TechArt Cayenne Turbo Magnum Stufe 2 (2013)
Olgierd Lachowski
20.04.2013 16:30, aktualizacja: 13.10.2022 14:06

W tym roku TechArt usprawnił nieco swój zestaw tuningowy do Porsche Cayenne Turbo. W rezultacie z warsztatów niemieckiego tunera wyjechał SUV z silnikiem o mocy 660 KM. Dziś o aucie z pakietem Magnum.

Porsche Cayenne to jeden z najpopularniejszych SUV-ów wśród tunerów. Gdy producent z Zuffenhausen wprowadzał pierwszą generację „pieprzu” na rynek, wiele osób głośno wyrażało opinię, że marka straci nie tylko na wizerunku, ale także finansowo pchając się w rejon zarezerwowany do tej pory dla firm o zupełnie innym profilu.

Obraz

Jak się wkrótce okazało, Porsche raczej na prestiżu nie straciło, a finansowo zyskało bardzo dużo. Co więcej, warsztaty tuningowe też mogły zarobić więcej, ponieważ doszedł im kolejny model do przerabiania, a wiadomo, że osoby nabywające Porsche zwykle nie żałują pieniędzy, jeśli już zdecydują się je modyfikować.

TechArt szybko zauważył nowe możliwości i wkrótce wypuścił na rynek Cayenne Turbo Magnum, czyli mocno zmodyfikowaną wersję topowej odmiany silnikowej „terenowego” wozu Porsche. Obecnie dostępna jest druga generacja Cayenne i druga generacja pakietu Magnum. Co prawda sam zestaw nadwoziowy wygląda tak jak dwa lata temu, ale pojawiły się dodatkowe usprawnienia w jednostce napędowej.

Obraz

W porównaniu z seryjnym Porsche wersja Magnum jest aż o 92 mm szersza. Wynika to z zastosowania nakładek na błotnikach. Oczywiście nie tylko z nich składa się zestaw stylistyczny. Obejmuje on także przedni zderzakospojler, pokrywę silnika, listwy na progach, nowy tylny zderzak z imitacją dyfuzora oraz spojlery pod i nad tylnym oknem. Nowe części wykonano z kompozytu.

Felgi mogą mieć średnicę od 20 do 23 cali. W szarym Cayenne Magnum tuner zastosował 22-calowe obręcze o szerokości 10,5”. Na nich znajdują się gumy Michelin 295/30 R 22.

Obraz

Podobnie jak nadwozie, tak i wnętrze może nieco różnić się od kabiny wozu seryjnego. Wśród dodatków są kompozytowe uchwyty i inne detale z tego materiału oraz skórzana tapicerka ze wstawkami z Alcantary.

500 KM mocy w wielkoseryjnym Cayenne Turbo robi wrażenie, ale TechArt potrafi wycisnąć znacznie więcej z 4,8-litrowej V-ósemki o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Wiąże się to rzecz jasna z dość zaawansowanymi zmianami. Do nich należą na przykład nowe większe turbosprężarki, wydajniejszy intercooler, dodatkowe chłodnice oleju i cieczy chłodzącej, sportowe filtry powietrza i zmodyfikowany układ wydechowy.

Obraz

To wszystko składa się na efekt w postaci 660 KM mocy przy 5600 obr./min i 880 Nm momentu obrotowego przy 4100-4500 obr./min. Moment obrotowy wzrósł z 700 Nm.

TechArt obiecuje przyspieszenie do 100 km/h w 4,20 s i prędkość maksymalną na poziomie 305 km/h. O ile spełnienie pierwszego warunku dla czteronapędowca nie jest problemem, to pomiary wykazały, że do deklarowanej prędkości Cayenne Magnum jeszcze trochę brakuje. Ale po kolei.

Obraz

Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 4,20 s, natomiast 200 km/h osiąga po 14,50 s. To szybciej – odpowiednio – o 0,20 s i 1,50 s niż w fabrycznym Cayenne Turbo. Zmierzona prędkość dla 660-konnego Magnum to 294 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 660 KM przy 5600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,33 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 880 Nm przy 4100-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
  • Koła przednie: 10,5 x 22”
  • Koła tylne: 10,5 x 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 295/30 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2245 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,40 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 2031 mm (+ 92 mm)
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 14,50 s
  • Prędkość maksymalna: 294 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: TechArt

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)