Icona Vulcano - ognisty debiut w Chinach [Szanghaj 2013]

Icona Vulcano - ognisty debiut w Chinach [Szanghaj 2013]

Icona Vulcano - ognisty debiut w Chinach [Szanghaj 2013]
Arkadiusz Gabrysiak
21.04.2013 16:04, aktualizacja: 10.10.2022 10:41

Po kilku teaserach włoskie studio Icona w końcu zdecydowało się ujawnić koncept Vulcano. Jest to efektowny pojazd, który poza ciekawą stylistyką może pochwalić się mocą na poziomie ponad 900 KM.

Po kilku teaserach włoskie studio Icona w końcu zdecydowało się ujawnić koncept Vulcano. Jest to efektowny pojazd, który poza ciekawą stylistyką może pochwalić się mocą na poziomie ponad 900 KM.

Zacznijmy jednak od początku. Za projekt odpowiada Samuel Chuffart, który współpracował już z Nissanem, Land Roverem i studiem Bertone. Głównym inżynierem odpowiedzialnym za jednostkę napędową w koncepcie Vulcano był Claudio Lombardi, który swego czasu pełnił główne role w fabrycznych zespołach Lancii i Ferrari.

Efekt pracy tych dwóch panów robi wrażenie. Pod względem stylistycznym Vulcano nawiązuje nieco do Ferrari Californii i Lexusa LFA, jednak prezentuje się bardzo oryginalnie. Zadziorny pas przedni z wlotem powietrza na masce oraz muskularna sylwetka zdradzają od razu, że silnik w tym samochodzie umieszczono z przodu. Z tyłu natomiast zdecydowano się na ciekawie zaaranżowane światła i centralnie umiejscowioną końcówkę wydechu. Nie zabrakło oczywiście pokaźnego dyfuzora.

Obraz

Koncept Vulcano mierzy 4450 mm długości i 1940 mm szerokości, a jego masa to 1595 kg. Przejdźmy jednak na najważniejszej kwestii - układu napędowego. Zaznaczmy, że pojazd w domyśle ma być dostępny w dwóch konfiguracjach: H-Turismo i H-Competizione.

Wersja H-Turismo napędzana jest 6,0-litrowym silnikiem benzynowym w układzie V12, który generuje 800 KM. Wspomaga go umieszczony przy tylnej osi motor elektryczny o mocy 160 KM. Moc i moment obrotowy w całości przekazywane są na tylne koła. Dzięki takiej konfiguracji Vulcano H-Turismo osiąga pierwsze 100 km/h w 3 sekundy, a 200 km/h kierowca zobaczy na prędkościomierzu już po 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 349 km/h.

Obraz

W wersji H-Competizione Lombardi postawił na inną konfigurację. Pod maską zainstalowano mniejszy, podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy w układzie V6, który generuje 558 KM. Wspomagają go dwa silniki elektryczne umiejscowione przy obu osiach - każdy z nich o mocy 160 KM. Dzięki takiemu rozwiązaniu Volcano staje się samochodem z napędem na 4 koła, co wpływa również na jego osiągi. Volcano H-Competizione osiąga pierwsze 100 km/h w 2,9 sekundy, a prędkościomierz wskaże 200 km/h już po 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 349 km/h.

Icona Vulcano jest bardzo efektownym konceptem, jednak najprawdopodobniej nie doczekamy się wersji produkcyjnej tego modelu. Spekuluje się jednak, ze działający prototyp zostanie wystawiony na sprzedaż i trafi do garażu jakiegoś kolekcjonera.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)