Mazzanti Evantra V8 debiutuje w Monako

Mazzanti Evantra V8 debiutuje w Monako

Mazzanti Evantra V8 debiutuje w Monako
Arkadiusz Gabrysiak
22.04.2013 20:30, aktualizacja: 10.10.2022 10:42

Pod koniec ubiegłego roku włoskie przedsiębiorstwo Mazzanti Automobili zaprezentowało wizualizacje i wstępną specyfikację najmocniejszego modelu w swojej ofercie - Evantry V8. Zgodnie z zapowiedzią podczas 2013 Top Marques Monaco Włosi ujawnili produkcyjną odsłonę tego modelu wraz z oficjalną specyfikacją.

Pod koniec ubiegłego roku włoskie przedsiębiorstwo Mazzanti Automobili zaprezentowało wizualizacje i wstępną specyfikację najmocniejszego modelu w swojej ofercie - Evantry V8. Zgodnie z zapowiedzią podczas 2013 Top Marques Monaco Włosi ujawnili produkcyjną odsłonę tego modelu wraz z oficjalną specyfikacją.

Na szczęście wersja produkcyjna nie różni się znacznie od samochodu pokazanego na wizualizacjach kilka miesięcy temu. Jak na rasowe auto sportowe przystało, Evantra V8 cechuje się niską sylwetką i agresywnym pasem przednim. Z boku są spore wloty powietrza prowadzące do centralnie zainstalowanego silnika, a z tylu ciekawie zaaranżowane światła i dwie końcówki wydechu. Uwagę zwracają także charakterystyczne drzwi, które otwierają się w stronę przeciwną do kierunku jazdy.

Mazzanti ma zamiar produkować jedynie 5 egzemplarzy modelu Evantra V8 na rok. Każdy klient będzie miał wiele możliwości indywidualizacji swojego samochodu. Wybierze na przykład materiał, z którego wykonane zostanie nadwozie. Włosi oferują karoserię zrobioną z włókien węglowych i materiałów kompozytowych (PRO-BODY) oraz ręcznie wykonane nadwozie z aluminium, którego kształt w pewnym, niewielkim stopniu może zostać zmodyfikowany przez klienta (ONE-BODY). W ciasnym wnętrzu nabywca także może puścić wodze fantazji - to on decyduje, jakie materiały i kolorystyka zostaną użyte.

Obraz

Mazzanti Evantra V8 mierzy 4325 mm długości, 1955 mm szerokości i 1225 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2550 mm. Masa samochodu w przypadku nadwozia PRO-BODY oscyluje wokół wartości 1300 kg. Źródłem napędu jest umieszczony centralnie, 7,0-litrowy, wolnossący silnik benzynowy w układzie V8, który generuje 711 KM i 848 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu Evantra V8 osiąga pierwsze 100 km/h w 3,2 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy wartości 350 km/h. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniową przekładnię sekwencyjną.

Obraz

Samochód wyposażono w 20-calowe felgi aluminiowe firmy OZ i opony Continental 255/30 z przodu i 305/25 z tyłu. Za zatrzymanie tej ponad 700-konnej maszyny odpowiadają hamulce Brembo o średnicy tarcz 380 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Dla bardziej wymagających przygotowano hamulce węglowo-ceramiczne.

Cena Evantry V8 nie została podana, jednak biorąc pod uwagę, że rocznie powstanie jedynie 5 takich samochodów, możemy być pewni, że będzie to duża kwota.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/20]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)