Gemballa 911 Carrera S Cabrio PDK GT (2013)

Gemballa 911 Carrera S Cabrio PDK GT (2013)

Gemballa 911 Carrera S Cabrio PDK GT (2013)
Olgierd Lachowski
28.04.2013 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:23

W zeszłym roku Gemballa wypuściła na rynek pierwszą Carrerę S Cabrio ze swoim pakietem tuningowym. W tym roku dołożono kilka nowych zmian – między innymi nowe hamulce oraz wzmocniony silnik.

Około 10 lat temu prawie każdy model Gemballi miał mocno zmodyfikowany motor. Ostatnie wersje stuningowanego Porsche 911 GT2 miały 750-konne jednostki napędowe i osiągały nawet 370 km/h. Przez dekadę sporo się pozmieniało. Uwe Gemballa nie żyje, a uratowana przez nowego inwestora legendarna firma tuningowa radzi raczej tak sobie niż świetnie.

Obraz

W związku z tym nie ma co się spodziewać po nowych autach Bóg wie czego. Owszem pojawiają się 700-konne Panamery i Cayenne, ale koncepcje tuningu ich silników przygotowano jeszcze za życia Uwe Gemballi. Natomiast takie konstrukcje jak nowa Carrera S z zestawem GT na razie nie porażają swoją mocą.

Auto ma 3,8-litrową jednostkę silnikową o sześciu cylindrach w układzie typu bokser”. Wolnossący motor seryjnego samochodu osiąga moc 400 KM przy 7400 obr./min i moment obrotowy 440 Nm przy 5600 obr./min. Firma z Leonbergu zainstalowała sportowy układ wydechowy, który podnosi moc silnika o 10 KM.

Obraz

Ta kosmetyczna wręcz zmiana w jednostce napędowej nie ma kompletnie wpływu na parametry drogowe Porsche. Od 0 do 100 km/h niemiecki kabriolet rozpędza się w 4,50 s (w wersji ze skrzynią PDK), a przyspieszanie kończy przy 299 km/h.

Wrócę jeszcze na chwilę do „wydechu”, który w prezentowanym samochodzie kończy się dwiema potrójnymi końcówkami w kształcie równoległoboków. Moim zdaniem nie poprawiają one wyglądu pojazdu. Na szczęście dla konserwatystów Gemballa przygotowała zestaw dwa razy dwa.

Obraz

Tuning mechaniczny auta nie ograniczał się tylko do działań wokół motoru. Mechanicy wstawili też sportowe sprężyny zawieszenia i wydajniejsze od seryjnych hamulce opracowane do tego wozu razem z firmą Brembo.

Optycznie Porsche 911 firmy Gemballa wyróżnia się nowym przednim zderzakospojlerem, listwami przymocowanymi do progów i zupełnie nowym tylnym zderzakiem. W tym ostatnim inaczej zamontowano światła odblaskowe – teraz znajdują się one po bokach. Uzupełnieniem pakietu stylistycznego są bardzo ładne felgi GForged-one o średnicy 21”. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony Michelin o rozmiarach 245/30 R 21 z przodu oraz 305/25 R 21 na kołach tylnych.

Obraz

Koszty modyfikacji nie są małe. Z racji tego, że zderzaki są wykonane z włókien węglowych oraz, że Gemballa jest nadal wysoko cenioną firmą, tuner żąda aż 20 tys. euro za przeróbki karoserii oraz kolejnych 10 tys. euro za koła. To już spora suma, a nie wiadomo ile kosztują nowe hamulce i poprawki związane z silnikiem.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 410 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,90 KM/l (seryjny – 105,26 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1485 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,62 kg/KM (seryjny - 3,71 kg/KM)
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1262 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 299 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: Gemballa

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)