KTW E 350 CDI T BlueEFFICIENCY D6 S (2013)

KTW E 350 CDI T BlueEFFICIENCY D6 S (2013)

KTW E 350 CDI T BlueEFFICIENCY D6 S (2013)
Olgierd Lachowski
02.05.2013 18:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:24

Niemieckie KTW po raz kolejny podpiera się pakietami firmy Brabus przy tuningu mechanicznym Mercedesa. Tym razem zmodyfikowano model E z 3-litrowym motorem o mocy ponad 230 koni mechanicznych.

Brabus bardzo rzadko prezentuje samochody z nadwoziem kombi. Owszem, ostatnio był CLS 63 AMG B63-720, ale to wyjątek od reguły. A trzeba pamiętać, że w latach 90. ubiegłego wieku tuner ten oferował prawdopodobnie najszybsze kombi na świecie. Co innego diler i tuner Mercedesów – przedsiębiorstwo KTW – ta firma przedstawiła na razie tylko jeden samochód sportowy, a pozostałe wozy po tuningu były autami raczej użytkowymi. Teraz dołącza do nich Mercedes-Benz E 350 CDI T BlueEFFICIENCY.

Obraz

Bazowy wóz został wyprodukowany w 2009 lub 2010 roku. Do jego napędu służy 3-litrowy turbodiesel z wtryskiem paliwa typu common rail, który w fabrycznej konfiguracji miał 231 KM mocy przy 3800 obr./min i szczycił się momentem obrotowym o wartości 540 Nm przy 1600-2400 obr./min.

Zastosowanie brabusowskiego chipu D6 S spowodowało, że moc wzrosła do aż 313 KM przy 3800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy podskoczył do 690 Nm i jego maksymalna wartość nadal zawiera się pomiędzy 1600 a 2400 obr./min.

Obraz

Po ingerencji mechaników KTW Mercedes potrzebuje 6,40 s na przyspieszenie do 100 km/h (przedtem było to 7,20 s) i osiąga prędkość 250 km/h zamiast pierwotnych 240 km/h.

Zmodyfikowano nieco także nadwozie kombi z gwiazdą na masce stosując skromny pakiet spojlerów z Bottrop. Z przodu dodano nakładki na zderzak, z boku przyklejono osłony progów i imitacje wylotów powietrza z komory silnika, a z tyłu zamocowano podwójne końcówki rur wydechowych. Całości dopełniają koła z oponami Pirelli założonymi na 19-calowe felgi Brabus Monoblock R.

Obraz

Pełny koszt tuningu to 19 tysięcy euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, OM 642, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 313 KM przy 3800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,79 KM/l (seryjny – 77,34 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1925 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,15 kg/KM (seryjny – 8,33 kg/KM)
  • Długość: 4895 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Wysokość: 1471 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,40 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)