Wprowadzona nie tak dawno temu na rynek miniatura modelu CLS – Mercedes-Benz CLA – doczekała się swojej pierwszej stuningowanej wersji. Firmą, która zajęła się odmianą CLA 250 jest oczywiście Brabus.
Wykorzystujący rozwiązania techniczne Mercedesa klasy A model CLA wizualnie nawiązuje do znacznie większego CLS-a. Charakterystyczna sylwetka z ostro opadającą linią dachu i pokrywy bagażnika sprawiają, że kompaktowy Mercedes prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Producent pokusił się, podobnie jak to ma miejsce w przypadku CLS-a, o nazywanie CLA autem z nadwoziem coupé.
CLA coupé nie jest, ale to określenie sylwetki samochodu z pewnością na niektóre osoby podziała na tyle, żeby skierowały się do salonu stuttgarckiego producenta.
Obecnie do wyboru jest pięć wersji modelu CLA. Te pięć wersji składa się z trzech różnych silników. Brabus zmodyfikował auto wyposażone w 2-litrową jednostkę napędową spalającą benzynę. 4-cylindrowiec ma bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę do pomocy, dzięki czemu w fabrycznej konfiguracji rozwija moc 211 KM przy 5500 obr./min i moment obrotowy 350 Nm przy 1200-4000 obr./min.
Ponieważ silnik jest konstrukcją z doładowaniem, mechanicy z Bottrop mieli ułatwione zadanie przy jego tuningu. Wystarczył montaż modułu o nazwie B25 i natychmiast motor zyskał 34 KM mocy i 35 Nm momentu obrotowego. Maksymalne wartości obu parametrów są dostępne przy tych samych obrotach, co w pojeździe seryjnym.
W porównaniu z seryjnym CLA, ten po modyfikacjach jest szybszy o 10 km/h i osiąga 250 km/h. Nie wiadomo natomiast jak kształtuje się przyspieszenie do setki – w produkcyjnym Mercedesie na manewr rozpędzania do 100 km/h potrzeba 6,70 s. CLA 250 ma napędzane przednie koła i jest dostępny wyłącznie z zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnią DCT o siedmiu przełożeniach.
Na zewnątrz zmiany są minimalne. Obejmują one montaż części sportowego układu wydechowego (konkretnie jeden tłumik) z czterema końcówkami rur wylotowych oraz instalację felg Monoblock R o rozmiarze 8,5 x 19”, na które założono opony 245/30 R 19.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1991 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 245 KM przy 5500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 123,06 KM/l (seryjny – 105,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 385 Nm przy 1200-4000 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 8,5 x 19”
- Koła tylne: 8,5 x 19”
- Opony przednie: 245/30 R 19
- Opony tylne: 245/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1480 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,04 kg/KM (seryjny – 7,01 kg/KM
- Długość: 4630 mm
- Szerokość: 1777 mm
- Wysokość: 1432 mm
- Rozstaw osi: 2699 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 250 km/h
Źródło: Brabus