Musketier C4 Aircross HDi 150 2WD (2013)

Musketier C4 Aircross HDi 150 2WD (2013)

Musketier C4 Aircross HDi 150 2WD (2013)
Olgierd Lachowski
05.05.2013 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:24

W Polsce C4 Aircross oficjalnie dopiero zadebiutuje, ale w Niemczech można go kupić już od jakiegoś czasu. A skoro można nabyć to auto, to znajdą się na pewno osoby, które będą chciały je stuningować. Przynajmniej z takiego założenia wychodzi Musketier przerabiając wersję 1.8 HDi 150.

Citroën C4 Aircross to techniczny bliźniak Peugeota 4008 i Mitsubishi ASX. Francuski samochód wytwarzany jest w Japonii, a na nasz rynek ma trafić jeszcze w pierwszej połowie tego roku. W Niemczech ten niewielki SUV dostępny jest już od zeszłego roku.

Obraz

C4 Aircross oferowany jest zarówno z silnikiem benzynowym, jak i jednostkami wysokoprężnymi. Wersje z dieslami pod maską mogą mieć napęd na przednie lub cztery koła. Niezależnie od tego wszystkie auta z motorami o zapłonie samoczynnym mają 6-biegową manualną skrzynię biegów, natomiast wozy z jednostką benzynową – przekładnię 5-biegową.

Obraz

Do warsztatów Musketiera trafiła odmiana ze 150-konnym silnikiem HDi (czyli dieslem) o objętości skokowej 1,8 l, który jest uzbrojony we wtrysk common rail i turbosprężarkę. Mechanicy tunera od razu wgrali nowy program sterujący motorem, co poskutkowało wzrostem mocy do 174 KM. Francuz ma też założony układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Osobom, którym nie zależy na sportowym brzmieniu jednostki silnikowej proponowane są znacznie tańsze końcówki rur wylotowych.

Widoczny na zdjęciach Citroën ma seryjne zawieszenie, ale jest możliwość obniżenia go poprzez założenie krótszych o 30 mm sportowych sprężyn. Zamontowane są za to 20-calowe felgi Genius o szerokości 8,5”. Za kontakt z jezdnią odpowiadają opony 245/40 R 20.

Obraz

Karoseria tego C4 Aircross jest nietknięta, jednak Musketier oferuje pakiet zmieniający nieco wygląd wozu. Składa się on z rur osłaniających przedni zderzak oraz rur zainstalowanych pod progami. Te drugie mogą być stopniami ułatwiającymi wsiadanie. Oczywiście osłony są tylko elementami ozdobnymi, a nie ochronnymi co wynika z przepisów unijnych.

Dane techniczne

Typ: R4, ZS

  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 174 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,77 KM/l (seryjny – 83,25 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Genius
  • Koła tylne: 8,5 x 20” Genius
  • Opony przednie: 245/40 R 20
  • Opony tylne: 245/40 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,02 kg/KM (seryjny – 10,47 kg/KM)
  • Długość: 4340 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1625 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: Musketier

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)