Steinmetz Astra GTC 2.0 CTDI (2012)

Steinmetz Astra GTC 2.0 CTDI (2012)

Steinmetz Astra GTC 2.0 CTDI (2012)
Olgierd Lachowski
06.05.2013 17:30, aktualizacja: 07.10.2022 21:24

Astra z nadwoziem GTC to najatrakcyjniejsza wersja karoseryjna kompaktowego Opla. Ten samochód, nawet z dieslem pod maską przedstawia się bardzo interesująco – szczególnie jeśli jest po tuningu, na przykład firmy Steinmetz.

Astra z nadwoziem GTC to najatrakcyjniejsza wersja karoseryjna kompaktowego Opla. Ten samochód, nawet z dieslem pod maską przedstawia się bardzo interesująco – szczególnie jeśli jest po tuningu, na przykład firmy Steinmetz.

Po raz pierwszy o tym wozie pisałem w listopadzie 2011 roku. Wtedy ekipa Steinmetz proponowała modyfikacje wizualne, ale nie podawała żadnych danych na temat jednostki napędowej. Teraz już wiadomo, że źródłem napędu jest 2-litrowy turbodiesel GM z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego i turbosprężarką.

Obraz

Po ulepszeniach (chiptuning) silnik osiąga nie 165 KM, ale 192 KM mocy przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 350 do 390 Nm, ale jego szczytowa wartość nadal utrzymuje się w zakresie od 1750-2500 obr./min. Ustawiona w poprzek dwulitrówka przekazuje moc do 6-biegowej manualnej przekładni, a dalej ta trafia wyłącznie na przednie koła.

Magazyn AB Sportscars przeprowadził niedawno pomiary osiągów podkręconego kompaktu z Rüsselsheim. Od 0 do 100 km/h wóz przyspiesza w 8,40 s, czyli o 0,80 s szybciej niż auto fabryczne. Z kolei 200 km/h Steinmetz osiąga po 43,60 s, podczas gdy zwykłemu Oplowi potrzeba 52,10 s. Prędkość maksymalna wzrosła o 6 km/h i wynosi teraz 216 km/h.

Obraz

Dzięki krótszym sportowym sprężynom 3-drzwiowa Astra jest niższa o 30 mm od seryjnej, a pakiet spojlerów nadaje jej bardziej sportowy wygląd. Na kit składają się przedni spojler, listwa pod tylnym oknem (którą swoją drogą tuner mógł sobie darować) i dwie trapezowe końcówki rur wydechowych. Steinmetz nadal nie przewiduje montażu kompletnego sportowego wydechu. Szarego Opla ozdobiono też czarnymi naklejkami z nazwą tunera.

Samochód ma założone koła z 19-calowymi felgami o szerokości 8,5”, na które wciśnięto opony Kumho o rozmiarze 245/40 R 19. To między innymi dzięki nim Astra po przeróbkach pokonuje zakręty sprawniej niż auto produkcyjne. Przeszkodą w osiągnięciu większych prędkości na łukach jest jednak masa przekraczająca 1,5 tony.

Obraz

Tuning w wykonaniu Steinmetza nie jest specjalnie drogi, ale też okazją nazwać go nie można. Za wszystkie przeprowadzone w tym wozie zmiany firma z Niemiec życzy sobie ponad 7500 euro.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1956 cmsup3/sup
  • Doładowania: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 192 KM przy 4000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,16 KM/l (seryjny – 84,35 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm przy 1750-2500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 245/40 R 19
  • Opony tylne: 245/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1665 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,67 kg/KM (seryjny – 10,09 kg/KM)
  • Długość: 4466 mm
  • Szerokość: 1840 mm
  • Wysokość: 1459 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2695 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,40 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 43,60 s
  • Prędkość maksymalna: 216 km/h

Źródło: Steinmetz

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)