Väth ML 63 AMG V63RS (2013)

Väth ML 63 AMG V63RS (2013)

Väth ML 63 AMG V63RS (2013)
Olgierd Lachowski
17.05.2013 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:25

680 KM mocy, 4,20 s do setki i 320 km/h prędkości maksymalnej – to najkrótsza charakterystyka Mercedesa ML 63 AMG. Ale to nie jest seryjny Mercedes, tylko wóz zmodyfikowany przez firmę Väth.

Warsztat z Hösbach nie od dziś zajmuje się profesjonalnym tuningiem Mercedesów i doskonale wie, jak je modyfikować, żeby wycisnąć z nich jak najwięcej. Ekipa firmy Väth dobrze wie też o tym, że przeróbki optyczne najczęściej nie poprawiają prezencji aut „spod gwiazdy” i raczej nie bawi się w takie zmiany. A jeśli już się bawi, to są to zmiany drobne takie, jak w tym ML-u.

Obraz

SUV ze Stuttgartu ma domontowany niewielki spojler z przodu i osłonę pod tylnym zderzakiem. Mechanicy wymienili również seryjne felgi na 22-calowe obręcze o szerokości 9,0” z przodu i 10,5” z tyłu. Rozmiary opon nie zostały podane, jednak widać na fotografiach, że gumy są szerokie i mają bardzo niski profil.

Obraz

Przede wszystkim ze względu na koła Mercedes nie nadaje się do jazdy poza drogami utwardzonymi, ale ma na to wpływ też zawieszenie. W zależności od wersji i wyposażenia ML może mieć normalne zawieszenie lub układ Airmatic. W pierwszym przypadku Väth oferuje sportowe sprężyny lub zestaw z amortyzatorami o sportowej charakterystyce pracy, natomiast w drugim – zmieniane jest oprogramowanie zawieszenia tak, że w jednym z trybów auto obniża się i usztywnia znacznie bardziej niż ma to miejsce w fabrycznym ML 63 AMG.

Obraz

Tuner dba o odpowiednie chłodzenie głównych maszyn zamontowanych w samochodzie. Jeśli jest potrzeba, instalowane są wydajniejsze chłodnice „wody”, oleju skrzyni biegów i oleju silnikowego. W tym wozie Väth nie wstawiał nowych chłodnic różnego rodzaju cieczy, ale wymienił intercoolery, co poskutkowało zwiększeniem wydajności turbosprężarek. Ponadto wgrano nowy program sterujący silnikiem do ECU.

Obraz

Pod maską Mercedesa ML 63 AMG znajduje się znana z innych modeli o oznaczeniu „63” jednostka napędowa o widlastym układzie cylindrów. Konstrukcja ma osiem „garów”, które mają łączną objętość skokową prawie 5,5 l.

Motor jest wspomagany dwiema turbosprężarkami w układzie równoległym i w fabrycznym SUV-ie charakteryzuje się mocą 525 KM przy 5250-5750 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm i rozpościera się od 1700 do 5000 obr./min. Po usprawnieniach Vätha moc wzrosła jednak do aż 680 KM, a moment obrotowy podskoczył do aż 1000 Nm.

Obraz

Dzięki tak mocnej jednostce napędowej Väth ML 63 AMG V63RS jest jednym z najszybszych SUV-ów. Przynajmniej teoretyczne, bo na razie nie dokonano pomiaru prędkości samochodu, ale tuner zapowiada, że powinien on osiągnąć 320 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 4,20 s, czyli wóz do setki rozpędza się o 0,60 s szybciej od swojego seryjnego odpowiednika.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157 DE 55 AL.
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,52 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1000 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 22”
  • Koła tylne: 10,5 x 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2345 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,45 kg/KM (seryjny – 4,47 kg/KM
  • Długość: 4804 mm
  • Szerokość: 1926 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)