Abt R8 V10 (2013)


Obok superszybkiego R8 V10 GTR firma Abt proponuje tylko minimalnie wolniejszą, ale wyglądającą równie bojowo zwykłą wersję Audi R8 V10. Podobny do GTR-a wóz przeszedł w tym roku facelifting.
Audi przeprowadziło w zeszłym roku modernizację swojego najszybszego drogowego samochodu. Z przednich i tylnych światłeł całkowicie wyeliminowano żarówki wyładowcze zastępując je diodami elektroluminescencyjnymi. Było oczywiście znacznie więcej zmian, ale te najłatwiej zauważyć.
Po liftingu samochodu seryjnego również przedsiębiorstwo Abt było zmuszone do dokonania niewielkich zmian w proponowanych przez siebie dodatkach, żeby te pasowały do odświeżonego coupé.
Pakiet spojlerów montowanych przez tunera składa się z nowego przedniego zderzaka, splittera, listew progowych, innego tylnego zderzaka oraz skrzydła na pokrywie silnika. W przeciwieństwie do odmiany GTR ten Abt R8 nie ma w pełni kompozytowego nadwozia, jednak nowe części w obu wozach wyglądają bardzo podobnie.
Zobacz również: Audi Q5 ze światłami OLED. Przydadzą się na "siedzących na zderzaku"
Niemcy proponują dwa wzory felg o średnicy 19 cali. I jedne, i drugie z przodu mają szerokość 9,0”, natomiast z tyłu są szersze o 2 cale. Pierwszy model to obręcze CR, natomiast drugi, to bardzo lekkie ER-F. Przednie felgi ER-F ważą po 7,7 kg każda, a tylne po 8,7 kg. Widoczne na fotografiach coupé ma właśnie obręcze ER-F.
W przypadku R8 V10 Abt proponuje montaż krótszych bardziej sportowych sprężyn bez wymiany pozostałych komponentów zawieszenia, gdyż uważa, że taka kombinacja jest najlepsza. Dzięki przeróbce maszyna jest o 25 mm niższa.
Podobnie jak koła, tak i nowy układ wylotowy jest lżejszy od seryjnego. Nie wiadomo jaka jest oszczędność masy nowego „wydechu”. Wiadomo natomiast, że składają się na niego m.in. rury ze stopów tytanu oraz tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu. Całość kończy się dwiema parami rur.
Dopełnieniem wszystkich wymienionych wyżej przeróbek jest tuning jednostki napędowej. Audi R8 jest uzbrajane w jeden z dwóch silników. W tym bolidzie zamontowana jest widlasta dziesiątka o objętości skokowej 5,2 l. Bez doładowania, ale z bezpośrednim wtryskiem benzyny motor osiąga moc 525 KM i moment obrotowy 530 Nm. W wersji R8 V10 plus jednostka napędowa rozwija moc nawet 550 KM.
Abt proponuje zwiększenie liczby koni mechanicznych do równych 600, poprzez wymianę układu wydechowego, zainstalowanie sportowych filtrów powietrza i montaż nowego ECU. Moment obrotowy stuningowanego Audi wzrósł do 550 Nm.
Polepszenie parametrów jednostki napędowej przełożyło się na wzrost osiągów drogowych. I tak, do setki R8 V10 rozpędza się teraz w 3,50 s, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h. To oznacza, że stuningowany wóz przyspiesza lepiej o 0,40 s do 100 km/h i jest szybszy o 4 km/h od konstrukcji fabrycznej z manualną skrzynią. Równowaga w przyrodzie została jednak zachowana, ponieważ supersportowy GTR charakteryzuje się przyspieszeniem do 100 km/h w 3,20 s i prędkością maksymalną 325 km/h.
Abt R8 GT R [620 KM, 325 km/h]
Abt R8 GTR (2013) [620 KM, 325 km/h]
Abt R8 GT S [620 KM, 320 km/h]
Anderson Germany R8 V10 Hyper Black Edition [589 KM]
Anderson Germany R8 V10 Racing Edition [585 KM, 328 km/h]
B&B R8 Spyder Stufe 3 [628 KM, 328 km/h]
B&B R8 V10 Stufe 3 [610 KM, 330 km/h]
Heffner R8 V10 Twin Turbo [725 KM]
MTM R8 GT3–2 [560 KM, 317 km/h]
MTM R8 V10 Biturbo [777 KM, 350 km/h]
MTM R8 V10 Biturbo GT [802 KM, ponad 350 km/h]
MTM R8 V10 R-tronic Stufe 2 [606 KM, 322 km/h]
PPI R8 V10 Razor GTR 10 Edition [609 KM, 335 km/h]
PPI R8 Razor GTR 800 Bi-Centrifugal Supercharger [811 KM, 350 km/h]
Prior Design R8 GT850 [430 KM, 302 km/h]
Sport-Wheels R8 Spyder Stufe 2 [565 KM]
STaSIS R8 Spyder Supercharged Challenge Extreme Edition [720 KM]
Wheelsandmore R8 Spyder R-Stream [600 KM, 333 km/h]
Wheelsandmore R8 V10 Stage II [600 KM, 333 km/h]
Wheelsandmore R8 GT Spyder Stage III [620 KM, 335 km/h]
Wheelsandmore R8 GT Supersport Edition [611 KM, 335 km/h]
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V10, 90o
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cm3
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-Tronic
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,0 x 19”
- Koła tylne: 11,0 x 19”
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 305/30 R 19
Masy i wymiary:
- Długość: 4440 mm
- Szerokość: 1904 mm
- Wysokość: 1227 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,50 s
- Prędkość maksymalna: 325 km/h
Źródło: Abt
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze