Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną wg Millward Brown

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną wg Millward Brown

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną wg Millward Brown
Wojciech Kaczałek
22.05.2013 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:26

Toyota odebrała pozycję lidera marce BMW w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

Toyota odebrała pozycję lidera marce BMW w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands to zestawienie najcenniejszych marek przygotowywane co rok przez Millward Brown, firmę zajmującą się badaniami rynkowymi. Szacowanie wartości poszczególnych przedsiębiorstw jest skomplikowane i ma kilka etapów.

Millward Brown sprawdza nie tylko wyniki finansowe spółek, ale też m.in. ich wpływ na daną branżę i postrzeganie przez konsumentów. Jak podaje agencja, przy przygotowywaniu edycji 2013 pod lupę wziętyo 10 000 firm i zapoznano się z opiniami 2 mln osób.

Obraz

Na szczycie listy BrandZ Top 100 3. raz z rzędu znalazł się elektroniczny gigant Apple, którego wartość została oszacowana na 185,1 mld dol. Na kolejnych miejscach uplasowały się Google (113,7 mld dol.) i IBM (112,5 mld dol.).

Najwyżej sklasyfikowaną marką motoryzacyjną okazała się Toyota, która w stosunku do 2012 r. zwiększyła swoją wartość o 12% - do niemal 24,5 mld dol. Taki wynik dał japońskiemu producentowi 23. miejsce na liście. Jest to zasługa m.in. 26-procentowego wzrostu popytu na samochody tego wytwórcy w Stanach Zjednoczonych w poprzednim roku.

Tuż za Toyotą, na 24. pozycji w BrandZ Top 100 2013, znalazł się ubiegłoroczny motoryzacyjny lider, czyli BMW. Millward Brown ocenił, że bawarska marka jest warta 24 mld dol. (-2 % w porównaniu z 2012 r.). Co ciekawe, w podobnym zestawieniu Forbesa, o którym pisaliśmy 11 maja, to BMW było najcenniejsze, Toyota zaś była numerem 2.

BMW w BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands wygrywało wcześniej w 2010 i wspomnianym 2012 r., a Toyota nieprzerwanie w latach 2006-2009 i w 2011 r.

Na pozycji 3. wśród marek samochodowych i 43. w ogóle uplasował się Mercedes-Benz (+11 % i prawie 18 mld dol.). Największy wzrost spośród firm motoryzacyjnych z pierwszej dziesiątki tegorocznego rankingu zanotowało Audi. Przedsiębiorstwo spod znaku czterech pierścieni zwiększyło swoją wartość do 5,5 mld dol., poprawiając się o 18%.

Audi zostało poddane badaniu przez Millward Brown, ale nie zmieściło się w BrandZ Top 100. Ostatnią marką motoryzacyjną, która załapała się do rankingu, jest Volkswagen, który zajął dokładnie 100. pozycję (6. wynik wśród firm samochodowych – niemal 8,3 mld dol.). Poza wymienionymi przedsiębiorstwami w branżowym Top 10 znalazły się Honda, Nissan, Ford, Hyundai i Lexus.

Millward Brown podaje, że wartość całej branży motoryzacyjnej wzrosła w porównaniu z 2012 r. o 5%, ale jest niższa o 29% w stosunku do wyniku z 2008 r.

Źródło: CarscoopsMillward Brown

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)