Daimler tnie koszty i sprzedaje salony Mercedesa



Daimler prowadzi rozmowy na temat sprzedaży części salonów marki Mercedes-Benz w Niemczech, podaje Reuters. Większe poleganie na franszyzie pozwoli koncernowi zaoszczędzić m.in. na pensjach pracowniczych.
Do Daimlera należy mniej więcej połowa salonów sprzedaży Mercedesa w Niemczech. Dla porównania, dealerstwa będące własnością BMW stanowią ok. 25 % wszystkich niemieckich salonów tej marki. W przypadku Audi odsetek ten wynosi zaledwie 10 %.
Dyrektor generalny Daimlera Dieter Zetsche chce do końca 2014 r. obciąć wydatki koncernu o 2 mld euro. Pozbycie się chociaż części punktów dealerskich może w tym pomóc. Póki co, firma planuje sprzedać 4 salony: po 2 w północnych i zachodnich Niemczech. Mają one trafić w ręce dużych grup dealerskich.

Należący do Daimlera Mercedes słynie z bardzo dobrego traktowania pracowników i sowitych wynagrodzeń. Gdyby bardziej polegał na franszyzie, mógłby zaoszczędzić na pensjach, urlopowych wypłatach, dodatkach świątecznych i wielu innych bonusach finansowych.

250 tys. zł to dla przeciętnego Kowalskiego spora suma. Co można za nią kupić? Własne cztery kąty, motorówkę czy chociażby kilkuletnie Porsche 911. Tę kwotę można również przeznaczyć na zakup nowego Mercedesa klasy C w praktycznej odmianie kombi.
Źródło: Carscoops


Polecane przez autora:
- Samochody przyszłości z przeszłości [cz.1]
- Reliant Robin i inne niezwykłe trzykołowce
- Skradzione samochody odzyskane po latach
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze