Więcej Alfy w Alfie – Pogea Alfa Romeo 4C Concept (2013)

Więcej Alfy w Alfie – Pogea Alfa Romeo 4C Concept (2013)

Więcej Alfy w Alfie – Pogea Alfa Romeo 4C Concept (2013)
Olgierd Lachowski
26.06.2013 20:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:28

Dopiero co przedstawiono wersję produkcyjną Alfy Romeo 4C, a Pogea Design już snuje plany, jak można by zmodyfikować to włoskie sportowe auto, by było postrachem dla innych samochodów. Jednym z ważniejszych argumentów ma być ponad 400-konny silnik.

Pomysł na model 4C był taki, żeby zrobić sportowy wóz, który niekoniecznie będzie miał Bóg wie jak mocny silnik, ale za to będzie lekki i dzięki temu szybki. Nowa Alfa Romeo jest dokładnie taka, jaka była w pierwszych założeniach.

Jak na sportowca z wyższej półki przystało, 4C ma wręcz mikroskopijną jednostkę napędową. Ma ona objętość zaledwie 1,7 l, którą zamknięto w czterech cylindrach złożonych w jednym rzędzie. Całość została umieszczona w poprzek wozu tuż za plecami kierowcy i pasażera.

Tak niewielka konstrukcja aż prosiła się o doładowanie. Tutaj występuje ono pod postacią turbosprężarki. Motor ma też bezpośredni wtrysk benzyny. W seryjnej konfiguracji silnik osiąga moc 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. To niewiele, ale przy wadze suchego samochodu wynoszącej 895 kg wystarczająco dużo, żeby 4C do setki rozpędzało się w 4,50 s i osiągało prędkość 258 km/h.

Zmodyfikowany przez Pogea Racing 4-cylindrowiec ma być znacznie potężniejszy. Na podstawie swojego doświadczenia z identyczną konstrukcją mechanicy tunera sądzą, że z motoru da się wycisnąć około 415 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.

Żeby uzyskać takie parametry, konieczna będzie wymiana turbosprężarki i montaż sportowego układu wydechowego (wraz z nowym kolektorem), a także przeprogramowanie ECU jednostki napędowej.

Obraz

Na zdjęciach widać wizualizację Alfy po wyraźnych zmianach nadwozia. Nowy przedni zderzak, listwy progowe i imitacja tylnego dyfuzora mają być zaprojektowane tak, żeby nie tylko poprawić (jeśli to w ogóle możliwe) wygląd coupé, ale też żeby zmniejszyć siłę unoszącą wóz podczas szybkiej jazdy.

Maszyna otrzyma koła z 19- lub 20-calowymi aluminiowymi felgami. Za nimi znajdzie się w pełni regulowane sportowe zawieszenie marki KW.

We wnętrzu sportowy charakter samochodu mają podkreślać elementy tapicerskie ze skóry i detale z kompozytu węglowego lub wstawki z aluminium.

Na razie to wszystko to tylko plany firmy tuningowej, ale chyba byłoby dobrze, gdyby Pogei udało się je zrealizować. Takie auto bezpośrednio nawiązywałoby do supersportowego 8C Competizione.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)