Ford Tourneo Connect z silnikiem 1,0 l EcoBoost



Ford rozszerza gamę jednostek napędowych montowanych w europejskiej wersji modelu Tourneo Connect, jeszcze zanim trafi on do salonów. Tym razem pod maską auta pojawi się turbodoładowana jednostka EcoBoost o pojemności 1,0 l.
Minivan Forda jeszcze w tym roku znajdzie się w europejskich salonach z niebiesko-białym logo. Poza innymi silnikami pod maską znajdzie się także trzycylindrowy motor benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 l. Dzięki pomocy turbosprężarki jednostka ta produkuje 100 KM.

Jury złożone z ponad 80 dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało najlepsze silniki świata 2013 r. Po raz kolejny nie miała sobie równych benzynowa jednostka 1,0 EcoBoost produkcji Forda. W sumie nagrody przyznano w 12 kategoriach. Podejmując decyzje, sędziowie kierowali się doświadczeniami z jazdy autami z nominowanymi silnikami. Brali też pod uwagę takie czynniki, jak kultura pracy, spalanie, dynamika i elastyczność, głośność i osiągi.
Całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę stosunek mocy do pojemności skokowej jednostki. Dzięki temu, ale także dzięki wykorzystaniu nowoczesnych systemów pomagających oszczędzać paliwo, jak Auto Start-Stop czy system rekuperacji energii, jednostka ta ma spalać średnio 5,6 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 129 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
To jednak nie wszystko. Jeśli komuś naprawdę zależy na oszczędności, powinien zdecydować się na turbodiesla 1,6 l Duratorq TDCi. W tym przypadku średnie spalanie wynosi zaledwie 4,6 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji 120g CO2 na 1 km.

Potężne pick-upy z masywnymi silnikami, ogromne SUV-y, długie limuzyny czy klasyczne muscle cary. Przyjrzyjmy się temu co stanowi powody do tego, by zakochać się w amerykańskiej motoryzacji.
Trzecią opcją jest 150-konny motor 1,6 EcoBoost wspomagany turbosprężarką. Silnik ten dostępny będzie z sześciobiegową manualną oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią. Średnie spalanie na poziomie 7,8 l paliwa na setkę.
Źródło: Carscoops

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze