Italdesign Giugiaro Parcour – z czym to się je? [wideo]

Italdesign Giugiaro Parcour – z czym to się je? [wideo]

Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)
Italdesign Giugiaro Parcour (zrzut ekranu)
Piotr Ślusarczyk
11.07.2013 08:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:30

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Studio Italdesign Giugiaro chcąc uczcić swoje 45-lecie postanowiło zaprezentować w Genewie projekt Parcour. Teraz jest okazja aby bliżej przyjrzeć się autu, które ciężko jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu.

Italdesign Giugiaro Parcour to pojazd na pograniczu auta sportowego i SUV-a. Źródłem napędu samochodu jest 5,2-litrowe V10 o mocy 550 KM wprost z Lamborghini Gallardo. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG zapożyczona z Audi R8 V10.

Parcour może pracować w jednym z czterech trybów jazdy: Normal Cruising, Off-roading, Winter and Ice i Track. W tym ostatnim układ napędowy pracuje najefektywniej a zawieszenie Pushrod 2.0 znajduje się w najniższej pozycji. Sytuacja wygląda diametralnie inaczej w przypadku trybu Off-roading. Oglądając Parcour warto zwrócić uwagę również na słupki, które nie przylegają do szyb, ale pełnią rolę aerodynamiczną.

Giorgetto Giugiaro przyznaje, że zbudowanie auta, które równie dobrze radzi sobie w sportowej jeździe po utwardzonych drogach oraz w lekkim terenie było nie lada wyzwaniem. Sportowy SUV z centralnie umieszczonym silnikiem V10? To już nie marzenie szaleńca, ale zrealizowany projekt. Więcej o ciekawostkach dotyczących Italdesign Giugiaro Parcour dowiecie się z poniższego wideo.

Italdesign Giugiaro Parcour Concept - CAR and DRIVER

Źródło: CAR and DRIVER

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)