BMW najwięcej aut sprzedaje w Chinach

BMW najwięcej aut sprzedaje w Chinach

fot. bmwblog.com
fot. bmwblog.com
Wojciech Kaczałek
15.07.2013 16:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:31

Popyt na samochody marki BMW w Chinach wzrósł do tego stopnia, że kraj ten stał się dla niemieckiego producenta największym rynkiem zbytu.

Popyt na samochody marki BMW w Chinach wzrósł do tego stopnia, że kraj ten stał się dla niemieckiego producenta największym rynkiem zbytu.

Niedawno pisałem o tym, że Chiny stały się najważniejszym rynkiem dla koncernu General Motors. Teraz stało się tak też w przypadku BMW.

Dotychczas BMW najwięcej samochodów sprzedawało w Stanach Zjednoczonych. Po połowie tego roku się to zmieniło. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2013 r. zainteresowanie chińskich klientów autami firmy z Bawarii (licząc MINI) wzrosło o 15% w stosunku do analogicznego okresu w 2012 r. - do 182 800 samochodów. W tym czasie popyt na auta Bayerische Motoren Werke AG w USA zwiększył się o 9% i wyniósł 172 787 egzemplarzy.

Jak prognozuje Karsten Engel, szef chińskiego oddziału BMW, w całym 2013 r. wzrost popytu w Chinach na produkty niemieckiego przedsiębiorstwa powinien wynieść ok. 10%. Cały segment premium ma zaś urosnąć o 7%. BMW w Państwie Środka wyprzedza Mercedesa, ale przegrywa z Audi, którego sprzedaż poprawiła się o 18% (228 139 pojazdów od stycznia do końca czerwca 2013 r.).

Engel informuje, że dobre wyniki to w dużej mierze zasługa serii 5, na którą popyt wzrósł o 28%. Według badań rynku, którymi dysponuje BMW, w Chinach mają się bardzo dobrze przyjąć "zielone modele" i3 oraz i8.

W 1994 r. sprzedaliśmy [w Chinach – przyp. red] 800 samochodów. Teraz sprzedajemy 900 aut dziennie. Silny wzrost w przyszłości będzie zasługą mniejszych miast oraz zachodniego regionu. W Chinach jest 100 miast z ponad milionem mieszkańców, w których nie ma salonów marek premium, więc to pokazuje, jak duży potencjał drzemie w tym kraju.

Karsten Engel

Źródło: Bloomberg

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)