Ekojazda - Brabus Mercedes-Benz G 350 BlueTEC D6 S Widestar (2013)

Najczęściej pisze się o najmocniejszych modelach Brabusa, a przecież ten tuner ma bardzo bogatą ofertę. Dziś dla odmiany prezentacja zmodyfikowanego Mercedesa klasy G z wysokoprężną jednostką napędową pod maską.

To, że Mercedes klasy G był kiedyś znakomitym samochodem terenowym, wiadome jest każdemu. A że teraz jest już nieco inaczej, to wina przede wszystkim klientów. Producent ze Stuttgartu dostarcza produkt taki, jakiego życzą sobie nabywcy. A ci chcą kupować maszynę, która wygląda na terenową, ale niekoniecznie poradzi sobie na leśnej drodze. Ważniejsze jest jednak to, że klasa G to samochód wręcz legendarny.

Ta legenda chyba liczy się najbardziej. Zaraz za nią znajduje się silnik. Dla bogatych nabywców liczą się moc i objętość skokowa. W związku z tym Mercedes sprzedaje model G 65 AMG. Po co on komu? Tego nie wiadomo, ale szejkowie śpiący na ropie i gazie chętnie ten wóz kupują.

Są też jednak ekonomiczniejsze wersje silnikowe, a nie tylko G 65 AMG. Na fotografiach widoczny jest właśnie taki pojazd. Do napędu tego auta Mercedes wykorzystał widlasty 3-litrowy motor spalający olej napędowy. Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę — to już oczywiście standard w większości diesli.

Jednostka napędowa charakteryzowała się mocą 211 KM przy 3400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 540 Nm w zakresie 1600–2400 obr./min. Technicy z Bottrop zainstalowali moduł elektroniczny, który podniósł moc i moment obrotowy. Ten pierwszy parametr ma teraz wartość 258 KM, a drugi 590 Nm. W obu przypadkach wartości szczytowe dostępne są przy tych samych obrotach co w fabrycznym Mercedesie.

Dzięki silnikowi, automatycznej 7-biegowej skrzyni przekładniowej oraz napędowi na obie osie wóz do setki przyspiesza teraz w 8,70 s. To wynik lepszy o 0,40 s niż w przypadku normalnego G 350 CDI. Prędkość maksymalna wzrosła minimalnie, bo ze 175 do 180 km/h. W takim samochodzie, jakim jest Mercedes klasy G, nie było możliwe wyraźne poprawienie osiągów drogowych przy wzroście mocy na poziomie 50 KM. Wynika to przede wszystkim z faktu, że G 350 CDI ma ogromną masę własną, a jego nadwozie stawia duży opór aerodynamiczny podczas szybkiej jazdy.

Zobacz również: Mercedes-Benz klasy S - odc. 3 "Poruszenie"

Brabus swoje nowe dzieło ubrał w pakiet stylistyczny, bo aerodynamicznym nazwać go nie można, o nazwie Widestar. Charakteryzuje się on przede wszystkim tym, że znacznie poszerza auto — dokładnie o 120 mm. Wszystko to za sprawą masywnych nakładek na błotniki. Oprócz nich w skład zestawu wchodzą nowa maska silnika, osłona chłodnicy, nowy przedni zderzak, listwy na progi i nieco zmieniony tylny zderzak.

Poza kitem Widestar znajdują się za to felgi. Tuner dysponuje kilkoma wzorami obręczy, a tym razem padło na Monoblocki F. Mają one średnicę aż 23" i szerokość 11,0". Pasujące do nich opony to Continentale, Pirelli lub Yokohamy o rozmiarze 305/35 R 23.

Z białym nadwoziem kontrastuje czarno-wiśniowe wnętrze. W tym kontraście nie byłoby nic złego, gdyby nie właśnie wiśniowe wstawki. A znajdują się one na kierownicy, na siedzeniach z przodu i z tyłu oraz na boczkach drzwi. Nićmi o wiśniowej barwie wykonano też pikowanie tapicerki foteli i drzwi.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 258 KM przy 3400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 86,37 KM/l (seryjny — 70,64 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm przy 1600–2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 11,0 x 23" Monoblock F
  • Koła tylne: 11,0 x 23" Monoblock F
  • Opony przednie: 305/35 R 23
  • Opony tylne: 305/35 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,96 kg/KM (seryjny — 12,18 kg/KM)
  • Długość: 4662 mm
  • Szerokość: 1880 mm (+ 120 mm)
  • Rozstaw osi: 2850 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 8,70 s
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h

Źródło: Brabus

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT Podrasowane BMW X4 od Schnitzera dla policji Rodzina AMG Sport będzie konkurować z M Performance

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła" Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję