RaceTools Mercedes-Benz S 350 BlueTEC i S 500 (2013)

RaceTools Mercedes-Benz S 350 BlueTEC i S 500 (2013)

Mercedes-Benz S 350 BlueTEC
Mercedes-Benz S 350 BlueTEC
Olgierd Lachowski
22.07.2013 17:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:32

Mało znane przedsiębiorstwo RacTools jako pierwsze podjęło się tuningu reprezentacyjnej limuzyny Mercedesa. Na razie przeróbkom poddawane mogą być wersje S 350 BlueTEC oraz S 500.

Mercedes-Benz klasy Sjest autem, w którym niemiecki producent skupia wszystkie najnowsze osiągnięcia techniki. Jak przystało na luksusowe auto, wóz ma nie tylko bogate wyposażenie, ale również mocne silniki.

Wśród jednostek napędowych są zarówno motory benzynowe, jak i konstrukcje wysokoprężne. Z tym pierwszym typem silników budowana jest również hybryda o nazwie S 400 Hybrid. Tuner o nazwie RaceTools opracował na razie pakiety do dwóch wersji silnikowych Mercedesa W 222.

Mercedes-Benz S 500
Mercedes-Benz S 500

Pierwszy pakiet przygotowano do maszyny z widlastym silnikiem o zapłonie samoczynnym. Jest to jednostka V6 o objętości skokowej 3,0 l montowana w S 350 BlueTEC. Z pomocą turbosprężarki rozwija ona moc 258 KM przy 3600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 620 Nm i dostępny jest w przedziale 1600-2400 obr./min. Są to parametry seryjnego diesla.

Oprogramowanie oferowane przez RaceTools poprawia osiągi motoru, podnosząc jego moc do okrągłych 300 KM, a moment obrotowy do 670 Nm. Zarówno maksymalna moc, jak i moment obrotowy są dostępne przy tych samych obrotach co w wozie seryjnym.

Druga jednostka, która znalazła się w kręgu zainteresowań tunera, to widlasta ósemka o objętości skokowej 4,7 l. Silnik ma dwie turbosprężarki, a kąt rozwidlenia cylindrów wynosi tradycyjne 90 stopni. Motor stosowany w Mercedesie S 500 jest bazą dla silnika M 157 montowanego w różnych modelach niemieckiego producenta sygnowanych znaczkiem AMG.

Obraz

Fabryczny silnik rozwija moc 456 KM przy 5250-5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm w przedziale 1800-3500 obr./min. Pakiet RaceTools zwiększa moc agregatu do 516 KM, a moment do 800 Nm. Tak jak w przypadku turbodiesla w tej konstrukcji również nie zmieniły się obroty mocy i momentu obrotowego.

Wersje S 350 BlueTEC oraz S 500 różnią się nie tylko silnikami, ale także prędkościami maksymalnymi. Pierwszy z samochodów rozpędza się do 250 km/h, a drugi po zdjęciu ogranicznika może pomknąć z prędkością aż 297 km/h.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)