Citroën C-Elysée WTCC - nowa broń Sébastiena Loeba

Citroën C‑Elysée WTCC - nowa broń Sébastiena Loeba

NEW-WTCC-Racing
NEW-WTCC-Racing
Marcin Łobodziński
25.07.2013 06:00, aktualizacja: 10.10.2022 10:51

Citroën oficjalnie potwierdza, że w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych zadebiutuje z modelem C-Elysée. Poznaliśmy również dane techniczne nowej, wyścigowej broni Sébastiena Loeba.

Niedawno informowaliśmy o tym, że Citroën potwierdził udział marki w serii WTCC i że jednym z kierowców będzie Sébastien Loeb. Dziś już znamy więcej szczegółów i możemy przyjrzeć się wizualizacji wyścigówki z Francji. Citroën C-Elysée WTCC, znany do wczoraj pod kodem M43, którym jeździł już 9-krotny rajdowy mistrz świata i od niedawna rekordzista Pikes Peak, ma być samochodem zbudowanym według najnowszej specyfikacji WTCC z silnikiem światowym 1,6 turbo. Oficjalna prezentacja odbędzie się podczas IAA we Frankfurcie (12-22 września).

Obraz

Model C-Elysée jest tanim sedanem segmentu C skierowanym głównie do klientów na szybko rozwijających się rynkach Ameryki Łacińskiej, w rejonie Morza Śródziemnego, w Chinach i Rosji. Promocja w WTCC ma pomóc zrealizować początkowy plan sprzedaży na poziomie 30 tys. aut.

Wybór C-Elysée na bazę dla samochodu WTCC w jasny sposób odzwierciedla naszą determinację, by wykorzystać wyścigi jako aktywny środek do wspierania rozwoju handlowego firmy. Z rundami w Ameryce Łacińskiej, Maroku, Chinach i Rosji, kalendarz WTCC jest naprawdę globalny, a zatem wystawianie C-Elysée przyniesie prawdziwe korzyści i w kluczowy sposób przyczyni się do naszego wzrostu. Będziemy się ścigać przed wielką widownią złożoną z entuzjastycznych kibiców motorsportu.

Prezes marki Citroën, Frédéric Banzet

Z czysto technicznej perspektywy wybór trzybryłowego sedana był idealny pod względem aerodynamiki, C-Elysée jest zatem perfekcyjnym wyborem. Poza tym aspektem dosyć łatwo mogliśmy w nim zainstalować różne podzespoły. Ponieważ to nasz pierwszy wyścigowy samochód, nieustannie zadawaliśmy sobie pytania dotyczące słuszności naszego wyboru. To jednak sprawia, że wyzwanie jest takie ekscytujące!

Dyrektor techniczny Citroën Racing, Xavier Mestelan-Pinon

Nadwozie Citroëna C-Elysée WTCC ma długość 4577 mm, szerokość 1950 mm, rozstaw osi 2700 mm, rozstaw kół 1750 mm. Pojazd wraz z kierowcą waży 1100 kg. Wykorzystano ten sam silnik 1,6 turbo (1598 cm[sup]3[/sup]), który napędza DS3 WRC. Wyścigowa wersja jednostki napędowej  z dwoma wałkami rozrządu, 16-zaworową głowicą i bezpośrednim wtryskiem osiąga moc 380 bhp przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4500 obr./min. Napęd przenosi na przednie koła dwutarczowe sprzęgło węglowe i sześciostopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów Sadev. O trakcję dba mechaniczna szpera. Przednie tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi zaciskami mają średnicę 380 mm, tylne z dwutłoczkowymi zaciskami - 300 mm. Na 18-calowe koła założono opony Yokohama.

Citroën WTCC - Codename M43

Źródło: Citroen

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)