850 KM w CLS-ie!!! – Väth CLS 63 AMG Shooting Brake V63RS (2013)

850 KM w CLS‑ie!!! – Väth CLS 63 AMG Shooting Brake V63RS (2013)

850 KM w CLS-ie!!! – Väth CLS 63 AMG Shooting Brake V63RS (2013)
Olgierd Lachowski
26.07.2013 18:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:33

Brabus stracił już jakiś czas temu pozycję lidera jeśli chodzi o moc silników stuningowanych Mercedesów. Po 806-konnym CLS-ie firmy GAD Motors swoją supermaszynę pokazał Väth. Kombi z Hösbach ma niemal 850 KM mocy!

Nazwa Shooting Brake ma się nijak do karoserii Mercedesa CLS kombi, ale brzmi bardzo atrakcyjnie dla kupujących. Tak naprawdę ten CLS to zwykłe, a właściwie niezwykłe kombi. Niezwykłe, bo jak większość Mercedesów z taką karoserią, nie jest przeznaczone do intensywnej pracy. Ten samochód ma być raczej dowodem na to, że jego właściciel jest majętny, a ponadto jest człowiekiem aktywnym – dlatego najlepiej jeśli w bagażniku znajdzie się komplet kijów golfowych, albo inny sprzęt sportowy.

Od dawna Mercedesy kombi nie są wozami o gorszym wizerunku niż sedany, ale jednak rzadziej są tuningowane niż te drugie. Väth zaskoczył na pewno wiele osób tym, że wybrał auto o właśnie takiej bryle nadwozia do zbudowania najmocniejszego CLS-a i jednego z najmocniejszych Mercedesów w ogóle.

Obraz

Bazą do zmian jest topowy CLS 63 AMG uzbrojony w 5,5-litrową kotłownię. Ma ona osiem cylindrów ustawionych w dwóch rzędach, które rozchylono względem siebie o 90 stopni. Dwie seryjne turbosprężarki zostały zastąpione przez tunera nowymi, co pozwoliło zwiększyć moc jednostki napędowej. Ale to tylko jedna ze zmian.

Inne ulepszenia wokół motoru to nowe oprogramowanie zarządzające silnikiem, wydajniejsze międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego, większe wtryskiwacze paliwa (jednostka M 157 ma oczywiście bezpośredni wtrysk) czy sportowy układ wylotowy.

Modyfikacje silnika są niestety drogie i kosztują ponad 46 tys. euro. Chyba jednak warto, bo po przeróbkach V-ósemka ma nie 557 KM, tylko aż 846 KM (!) mocy maksymalnej i 1180 Nm momentu obrotowego. Wszystko to trafia do 7-biegowej automatycznej przekładni 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus.

Obraz

Väth zadbał nawet o takie szczegóły jak dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów czy chłodnica paliwa dostarczanego do silnika. Cena za montaż tych elementów, napełnianie odpowiednim olejem skrzyni biegów oraz ogólny serwis to ponad 3500 euro.

Są też dalsze ulepszenia. Za ponad 1150 euro zainstalowano sportowe sprężyny w przednim zawieszeniu i jednostkę zarządzającą resorowaniem tylnej osi. Z przodu samochód może być obniżany w zakresie od 20 do40 mm.

Tak potężny Mercedes zasługuje na wydajne hamulce. Okazało się, że wystarczy zamontować z przodu wielkie 405-milimetrowe tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami, aby uzyskać wysoką wydajność hamowania.

Obraz

Duże tarcze wymusiły montaż 20-calowych felg. Z przodu mają 9,5” szerokości, a z tyłu są o 2 cale szersze. Opony odznaczają się wymiarami 265/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20 na osi tylnej. Koła wraz z hamulcami kosztują około 9500 euro.

Tuning optyczny karoserii jest minimalny. Z przodu zainstalowano spojler, który ma zmniejszyć siłę odrywającą przednią oś od drogi, natomiast z tyłu, już tylko dla efektu wizualnego odrobinę powiększono imitację dyfuzora. Obie części zrobiono z włókien węglowych. Trzeba za nie zapłacić niecałe 3500 euro.

Również luksusowa już w aucie fabrycznym kabina zyskała nowy wygląd. Co prawda pozostała seryjna skórzana tapicerka, ale detale tuner zrobił z kompozytów. Wśród tych elementów jest listwa na desce rozdzielczej, listwy na drzwiach, elementy na konsoli środkowej (jak choćby obudowa popielniczki) i detale na tunelu środkowym. Zmieniono też kierownicę i prędkościomierz – nowy wyskalowany jest do 360 km/h. Cena za te części to około 7000 euro.

Obraz

Väth uważa, że prędkość maksymalna wynosząca 350 km/h nie powinna być dla tego CLS-a problemem, o ile wytrzymają opony. Za kompletny tuning tego niesamowitego Mercedesa trzeba zapłacić, wraz z montażem, dokładnie 71 276.24 euro.

Konkurencja

[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 846 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 154,92 KM/l (seryjny – 96,14 – 107,12 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1180 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 11,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,21 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
  • Długość: 4996 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ponad 350 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)