Jedziesz na wakacje? Zobacz, gdzie w Polsce najłatwiej dostać mandat

Kia Cee'd - radiowóz (fot. olkusz.policja.gov.pl)

Kia Cee'd - radiowóz (fot. olkusz.policja.gov.pl)

W związku ze zbliżającym się półmetkiem wakacji, portal Korkowo.pl przeprowadził badania dotyczące intensywności kontroli drogowych w Polsce. W statystykach uwzględniono osiem najpopularniejszych tras prowadzących z dużych polskich miast do wakacyjnych kurortów. Gdzie najczęściej suszą?

Jak dotąd, najwięcej kontroli drogowych odnotowano na jednej z najbardziej uczęszczanych tras z Warszawy do Zakopanego. Warszawiacy jadąc na wakacje w polskie góry, średnio co 7 km napotykali na swojej drodze policjantów z radarem. Na tej samej trasie w lipcu w ciągu każdej doby przeprowadzono średnio aż 58 kontroli.

Antyradar w telefonie, czyli jak działa aplikacja Yanosik [test autokult.pl]

Na rynku roi się od różnego rodzaju nawigacji. Sporą popularnością nadal cieszą się urządzenia przenośne, ale nie brakuje też programów na telefony komórkowe. Jak sprawdzają się na co dzień? Postanowiłem się o tym przekonać – wypróbowałem aplikację Yanosik. Ten mobilny program polskiej produkcji podobno ma działać trochę tak jak multimedialny antyradar czy CBr-radio.

Bardzo podobnie sytuacja wyglądała na drodze z Warszawy do Kołobrzegu. Ci, którzy w pierwszej połowie wakacji wyjeżdżali nad morze Bałtyckie, na własnej skórze przekonali się, że trzeba bardzo rygorystycznie przestrzegać przepisów, żeby nie dostać mandatu. Drogówka pojawiała się tu średnio co 12 km, a w ciągu jednej doby przeprowadzono około 39 kontroli.

Jak portal Korkowo.pl opracował takie badania? W bardzo prosty sposób, analizując dane GPS o korkach na polskich drogach. Informacje te pochodziły z urządzeń Yanosik i Flotis Mobile, z których korzystali kierowcy w ciągu lipca.

Źródło: Korkowo.pl

Zobacz również: Najczęstsze błędy popełniane przez kierowców

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochodem na wakacje

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Eksploatacja świec zapłonowych – ocena wyglądu świecy Łańcuchy tekstylne - lepsza alternatywa dla stalowych? Świece zapłonowe - budowa i zasada działania Jak eksploatować samochód z instalacją gazową? Tramwaj czy auto - kto ma pierwszeństwo? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - ciecze magnetoreologiczne Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - sterowanie zaworami elektromagnetycznymi Porównanie napędu Mazda SKYACTIV kontra Škoda TSI&DSG Opony zimowe - na co zwrócić uwagę Škoda Octavia 1,2 TSI - którą wersję silnika i jaką skrzynię lepiej wybrać? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia Jak dbać o oświetlenie pojazdu? Jaka prędkość na autostradzie jest najlepsza? Strefa ruchu i strefa zamieszkania - czym się różnią? Dlaczego opona zimowa lepiej sprawdza się podczas zimy? Jak kupować używane auto z instalacją LPG? – strona techniczna Czujniki ciśnienia w oponach TPMS – jak to działa? Czy zakup oszczędnego silnika się zwróci? Wtryskiwacze Common Rail – zasada działania Jak zabezpieczyć auto przed solą? Światła w samochodzie - kiedy włączyć jakie? Światła – oczy Twojego samochodu

Popularne w tym tygodniu:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Koło dwumasowe nie zawsze winne stuków i wibracji. Co się dzieje, jeżeli jego wymiana nie pomaga? Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Hamulec elektryczny zamiast ręcznego. W czym jest lepszy, a w czym gorszy od klasycznego rozwiązania? Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Czy olej mineralny ma jeszcze rację bytu? Można go stosować w kilku sytuacjach WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu