Alfa Romeo Spider dopiero za dwa lata!

Alfa Romeo Spider dopiero za dwa lata!

Alfa Romeo Spider dopiero za dwa lata!
Piotr Wereszczyński
29.07.2013 07:00, aktualizacja: 10.10.2022 10:51

Odkąd Alfa Romeo zaprezentowała model 4C, miłośnicy marki czekają na debiut Spidera. Jak się jednak okazuje, Włosi nawet nie zaczęli prac nad nowym roadsterem, a premierę zapowiedzieli dopiero na końcówkę 2015 roku. Nie przeszkodziło to jednak w zatrzymaniu fali kolejnych przecieków o małym włosko-japońskim kabriolecie.

Odkąd Alfa Romeo zaprezentowała model 4C, miłośnicy marki czekają na debiut Spidera. Jak się jednak okazuje, Włosi nawet nie zaczęli prac nad nowym roadsterem, a premierę zapowiedzieli dopiero na końcówkę 2015 roku. Nie przeszkodziło to jednak w zatrzymaniu fali kolejnych przecieków o małym włosko-japońskim kabriolecie.

Alfa Romeo przechodzi aktualnie dość trudny okres. Podobnie jak cały koncern FIAT firma powoli otrząsa się z kryzysu ekonomicznego i dopiero zaczyna prace nad nowymi konstrukcjami. Do niedawna najważniejszą z nich był model 4C, który - jeżeli wierzyć zapewnieniom jednego z pracowników - tak zaabsorbował biura projektowe, że wczesne ukończenie Spidera okazało się niemożliwe.

Alfa Romeo 2uettottanta
Alfa Romeo 2uettottanta

Jak podano, auto zostanie zaprezentowane dopiero w 2015 roku, i to najprawdopodobniej dopiero w okolicach listopada albo grudnia. Wydawałoby się, że skoro prace nawet nie ruszyły, to w zasadzie nie ma o czym rozmawiać i pozostaje nam czekać na pierwsze przecieki jeszcze przynajmniej kilka miesięcy. Jest jednak inaczej.

Źródeł przecieków jest całkiem sporo, a wszystkie chętnie udzielają informacji o nowym roadsterze Alfy Romeo. Z informacji, do których dotarł portal Autocar, wyłania się całkiem ostry obraz samochodu. Spider będzie niewielkim kabrioletem o długości około 4 metrów i szerokości około 1,7 metra. Z masą wynoszącą 1000-1100 kg powinien zapewnić zadowalające osiągi.

Pod maskę samochodu trafi silnik 1,4 TB, który zostanie zamontowany wzdłużnie. Jak zapewnia producent, pomimo dość krótkiego przodu nie będzie problemów z dostosowaniem silnika do nowej pozycji. Napęd będzie przenoszony na koła tylne za pomocą sześciobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni TCT.

Obraz

Nadal nie wiadomo, jaką mocą będzie dysponował silnik 1,4 w Spiderze, jednak wszystko wskazuje na to, że inżynierowie nie będą chcieli wysilać jednostki napędowej. Motor będzie rozwijał najprawdopodobniej 170 KM, tak jak m.in. w MiTo QV. Pierwsza setka powinna się pojawić na liczniku po około 7 sekundach, biorąc pod uwagę masę zbliżoną do włoskiego malucha i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Jeżeli chodzi o inne wersje silnikowe, to nie wyobrażam sobie, żeby Alfa zrezygnowała z odmiany z czterolistną koniczyną na błotniku.

Pod względem wyglądu Spider nie będzie się znacząco różnił od obecnie dostępnych modeli Alfy Romeo. Producentowi zależy na tym, żeby auto było rozpoznawalne i kojarzyło się z modelem 4C. Co ciekawe, różnice między włoską wersją roadstera a tą proponowaną przez Mazdę nie będą się ograniczać do nadwozia. Choć formalnie mają to być konstrukcje bliźniacze, to będzie dzielić ze sobą jedynie 40 procent części.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)