2014 Porsche Panamera S E-Hybrid - 3,1 l na "setkę"

2014 Porsche Panamera S E‑Hybrid - 3,1 l na "setkę"

2014 Porsche Panamera S E-Hybrid - 3,1 l na "setkę"
Bartosz Pokrzywiński
02.08.2013 14:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:34

Porsche zaprezentowało pierwsze informacje dotyczące nowej Panamery S w wersji E-Hybrid. Czy hybrydowa sportowa limuzyna nadal powinna nosić logo producenta z Zuffenhausen?

Porsche zaprezentowało pierwsze informacje dotyczące nowej Panamery S w wersji E-Hybrid. Czy hybrydowa sportowa limuzyna nadal powinna nosić logo producenta z Zuffenhausen?

Bez wątpienia hybrydowe Porsche Panamera nie będzie obiektem westchnień bogatych niemieckich biznesmenów rządnych emocji czy nawet tych, którzy szukają luksusowej limuzyny gwarantującej spory zasięg. Pierwsi zdecydują się na wersje S lub Turbo, drudzy wybiorą opcje z jednostkami wysokoprężnymi.

Pomimo tego Porsche dołączyło do oferty Panamery model o nazwie Porsche Panamera S E-Hybrid. Podstawą zespołu napędowego jest silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 l, który generuje 333 KM i 440 Nm momentu obrotowego. Do tego dochodzi także silnik elektryczny produkujący 95 Km i 310 Nm.

2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
2014 Porsche Panamera S E-Hybrid

Łączna moc auta to 416 KM i aż 590 Nm momentu obrotowego, czyli naprawdę dużo. W rezultacie Panamera S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy i rozpędza się maksymalnie do prędkości 270 km/h. Moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Tiptronic S.

W baku mieści się 80 litrów paliwa. Dlaczego jest to aż tak istotne? Porsche utrzymuje, że Panamera S E-Hybrid spala zaledwie 3,1 l paliwa na 100 km emitując przy tym 71 g CO2 na każdy przejechany km. Co więcej, podczas jednych testów udało się nawet obniżyć spalanie do 2,8 l na 100 km. Testy zostały przeprowadzone w sposób miarodajny i brali w nich udział także dziennikarze.

2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
2014 Porsche Panamera S E-Hybrid

Oczywiście ta wersja Panamery może także poruszać się wykorzystując wyłącznie moc jednostki elektrycznej. Wówczas maksymalny zasięg wynosi od 17 do 35 km przy prędkości maksymalnej 133 km/h. Podczas tych samych testów wszystkim czterem sprawdzanym Panamerom, z których każda miała na pokładzie cztery osoby i włączoną klimatyzację, udało się przejechać dystans 36 km.

Auto ma zostać zaprezentowane oficjalnie na wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie Porsche pokaże także model 918 Spyder, zapowiadany już oda dawna. Jeśli wszystkie te informacje okażą się prawdą i podczas normalnego użytkowania Panamera E-Hybrid będzie spalała nawet 4-4,5 l benzyny na 100 km, będzie to oznaczało ogromny krok naprzód dla sportowych samochodów z napędem hybrydowym.

Rezultaty podane przez Porsche wydają się niewiarygodne, jednak testy zostały przeprowadzone uwzględniając jazdę miejską, drogi poza terenem zabudowanym, a nawet autostradę, na której pojazdy rozpędziły się do 230 km/h. Zapowiada się niesamowicie ciekawa hybryda.

  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
  • 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid
[1/10] 2014 Porsche Panamera S E-Hybrid

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)