Senner Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Stufe 2 (2013)

Senner Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Stufe 2 (2013)

Senner Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Stufe 2 (2013)
Olgierd Lachowski
06.08.2013 17:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:35

Po dwóch supermocnych Audi RS6 przyszła kolej na auto dla miłośników tuningu wozów z silnikami o zapłonie samoczynnym. Właśnie Senner Tuning pokazał taki samochód. Jest to Audi A6 z 3-litrową jednostką o mocy niespełna 400 KM.

Po dwóch supermocnych Audi RS6 przyszła kolej na auto dla miłośników tuningu wozów z silnikami o zapłonie samoczynnym. Właśnie Senner Tuning pokazał taki samochód. Jest to Audi A6 z 3-litrową jednostką o mocy niespełna 400 KM.

Nie każdego stać na RS-szóstkę, a i nie każdy pewnie chciałby ją mieć – choćby ze względu na niemały apetyt na paliwo. Co prawda w ostatnich latach silniki benzynowe przeszły prawdziwą rewolucję techniczną, ale nadal turbodiesle – które są również znacznie nowocześniejsze niż niegdyś – są nieco z przodu, jeśli chodzi o ilość zużywanego paliwa.

Obraz

Na pewno jednak motor montowany pod maską tego wozu nie należy do najoszczędniejszych. Ale nie powinno to dziwić, skoro jednostka napędowa ma 3 l objętościskokowej (w układzie V6) i wytwarza aż 313 KM mocy maksymalnej przy 3900-4500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma oczywiście równie imponującą wartość 650 Nm przy 1450-2800 obr./min.

Obraz

Po Audi można się spodziewać montażu dwusprzęgłowej zautomatyzowanej przekładni, jednak podobnie jak w przypadku RS6 producent zdecydował się na klasyczną automatyczną skrzynię biegów. Urządzenie znajdujące się w tym A6 ma 8 przełożeń i przekazuje moc na wszystkie koła – układ napędowy quattro.

Wprawdzie Senner nie ulepszył skrzyni biegów (np. jej oprogramowania), ale poprawił ważniejszą z punktu widzenia kierowcy rzecz. Mianowicie zwiększył moc silnika poprzez założenie nowego modułu ECU. Teraz motor może pochwalić się mocą 374 KM i momentem obrotowym 776 Nm. Szczyt obu parametrów jest dostępny przy takich samych obrotach jak w fabrycznym kombi.

Obraz

W przeciwieństwie do pokazywanej wczoraj RS-szóstki maszyna Sennera ma sportowe zawieszenie firmy KW. Ma ono co prawda regulację, ale nie tak szeroką jak pakiety Variant 3.

Obraz

W prezentowanym kombi tuner założył dwie pary różnych kół. Różne są felgi pod względem wzoru – jedne to Varianza T1S, a drugie to Sword SC1. Za to ich rozmiar jest taki sam – 9,5 x 20”. Opony przygotowała firma Vredestein. Gumy mają rozmiar 255/35 R 20.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 374 KM przy 3900-4500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 126,05 KM/l (seryjny – 105,49 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 776 Nm przy 1450-2800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 9,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 255/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1930 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,16 kg/KM (seryjny – 6,17 kg/KM)
  • Długość: 4979 mm
  • Szerokość: 1936 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)