Carlsson Mercedes-Benz B 180 CB 18 (2013)

Carlsson Mercedes-Benz B 180 CB 18 (2013)

Carlsson Mercedes-Benz B 180 CB 18 (2013)
Olgierd Lachowski
09.08.2013 19:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:36

Wreszcie, po dłuższej nieobecności na portalach internetowych, pojawiło się jakieś auto Carlssona. Wbrew oczekiwaniom nie jest to sportowy Mercedes SL lub luksusowy S, a niewielki minivan – B 180 z pakietem CB 18.

Jeszcze nie tak dawno temu tuner z Merzig mocno reklamował swoje samochody, ale ostatnio mniej słychać o tej firmie. Czyżby miała kłopoty finansowe? Nie wiadomo. Tak czy inaczej główny rywal przedsiębiorstwa Brabus na razie istnieje.

Choć wśród nowych pojazdów ze Stuttgartu znajdziemy modele SL i S, to Carlsson stuningował zupełnie inny samochód Mercedesa. Klasa B to niewielki minivan z montowanymi z przodu w poprzek silnikami o niezbyt wielkiej jak na Mercedesy objętości skokowej.

Obraz

Białe auto to wersja B 180, a więc wóz z 1,6-litrowym benzynowym motorem o czterech cylindrach ustawionych w rzędzie. Silnik miał moc 122 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 200 Nm w zakresie 1250-4000 obr./min. Jednostkę producent łączy z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Wprawdzie Mercedes B 180 nie jest samochodem gwarantującym sportowe doznania, bo ani przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,40 s (z automatyczną przekładnią w 10,20 s), ani też prędkość maksymalna wynosząca 190 km/h, są co najwyżej wynikami przeciętnymi, ale nie po to Klasa B została stworzona.

Obraz

Jeżeli jednak komuś bardzo zależy na choćby minimalnej poprawie osiągów tego wozu, to może udać się do siedziby Carlssona w celu montażu kitu CB 18. W jego skład wchodzi tylko jeden element – moduł sterujący silnikiem. Nowa elektronika działa cuda podnosząc moc do 146 KM. Osoby mające Mercedesa B 200 lub B 250 także mają czego szukać w Merzig. Pakiety CB 20 oraz CB 25 zwiększają liczbę koni mechanicznych do 187 i 256.

Minivan po tuningu jest niższy od seryjnego o 35 mm. To za sprawą sportowych sprężyn zawieszenia. Na upartego można zainstalować także regulowane zawieszenie, ale jest to raczej zbędna pozycja w katalogu Carlssona.

Zewnętrzne modyfikacje obejmują montaż 20-calowych felg o nazwie 1/10, które wyposażono w opony 235/30 R 20 na każdym kole. Można też wybrać obręcze o mniejszej średnicy – na przykład 18” i 19”.

Obraz

Podwójne końcówki rur wylotowych to tylko gadżet – w rzeczywistości układ wydechowy jest seryjny. Z innych ozdobników karoserii Carlsson domontował plastikowe nakładki ze swoim logo oraz dość duży spojler dachowy.

Wewnątrz tuningowy standard – metalowe pedały oraz dywaniki z logotypem firmy z Merzig.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1595 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 146 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,54 KM/l (seryjny – 76,49 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,56 kg/KM (seryjny – 11,43 kg/KM)
  • Długość: 4359 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Wysokość: 1522 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2699 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]

Źródło: Carlsson

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)