Wheelsandmore Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic ‘Seven-11’ (2013)

Wheelsandmore Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic ‘Seven-11’ (2013)

Wheelsandmore Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic ‘Seven-11’ (2013)
Olgierd Lachowski
19.08.2013 07:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:37

Prawdopodobnie Wheelsandmore jest pierwszą dużą firmą tuningową, która zajęła się zmodernizowanym Mercedesem klasy E w wersji 63 AMG S 4Matic. Tuner podnosi moc silnika nawet do 700 KM.

Po liftingu Klasy E wersja S zastąpiła odmianę Performance Package. Nowy wóz może pochwalić się większą mocą jednostki napędowej i napędem na obie osie. Jako źródło zasilania wykorzystano znany z innych Mercedesów silnik M 157.

Widlasta „ósemka” ma objętość skokową niemal 5,5 l i jest wspomagana dwiema turbosprężarkami zabudowanymi w układzie równoległym. M 157 był jednym z pierwszych benzynowych motorów Mercedesa zaopatrzonych w bezpośredni wtrysk paliwa.

W E 63 AMG S 4Matic silnik ma moc 585 KM przy 5500 obr./min, zaś jego maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm w przedziale od 1750 do 5000 obr./min. Stuttgarcki producent nadal stawia na klasyczne skrzynie przekładniowe, toteż te 585 KM trafia do automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Ze skrzyni napęd trafia do wszystkich kół.

Obraz

Ważący prawie dwie tony sedan należy do najszybszych tego typu samochodów. Między innymi dzięki napędowi wszystkich kół wóz do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,60 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale na życzenie może być podniesiona do 300 km/h.

Wheelsandmore opracowało trzy zestawy tuningowe do tego modelu. W każdym z nich podstawowym elementem jest nowy sterownik silnika. W kolejnych poziomach dodawane są dodatkowe elementy zwiększające moc jednostki napędowej. Topowa jest wersja Seven-11.

W Seven-11 oprócz nowego ECU tuner z Niemiec zainstalował bardziej sportowe filtry powietrza, a także układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Filtry i „wydech” dają około 25 KM, a pozostałe 90 KM dodaje elektronika. Łatwo policzyć, że E 63 AMG ma aż 700 KM mocy maksymalnej. Z kolei moment obrotowy wzrasta do 1100 Nm.

Obraz

W pakietach Stufe 1 i Stufe 2 moc silnika wynosi, odpowiednio, 600 KM oraz 620 KM, a moment obrotowy 850 Nm i 890 Nm.

Niezależnie od zmian poczynionych wokół motoru Wheelsandmore daje możliwość dokonania innych przeróbek. Oferowany jest na przykład moduł do sterowania zawieszeniem. Dzięki niemu przy dużych prędkościach wóz obniża się o około 30 mm. Z kolei przy prędkości poniżej 70 km/h auto jest opuszczone o 15 mm w stosunku do standardowych ustawień.

Tradycyjnie dostępne są też felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Pasujące do Mercedesa obręcze mają rozmiary 9,5x20” z przodu i 11,0 x 20” z tyłu. Opony Continental mają rozmiary 255/30 R 20 z przodu oraz 295/25 R 20 z tyłu.

Obraz

Nieważne, jaki pakiet się wybierze, bo i tak prędkość maksymalna Mercedesa E 63 AMG S 4Matic jest elektronicznie ograniczana do 320 km/h (w obawie o trwałość opon). Z pewnością jednak czas, po którym każda z tuningowych odmian osiąga prędkość maksymalną, jest inny.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 700 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 96,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1100 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20“
  • Koła tylne: 11,0 x 20“
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 29525 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1940 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,77 kg/KM (seryjny – 3,32 kg/KM)
  • Długość: 4883 mm
  • Szerokość: 1872 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 320 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)