Brabus Mercedes-Benz GL 63 AMG 4Matic B63S-700 Widestar (2013)

Brabus Mercedes-Benz GL 63 AMG 4Matic B63S-700 Widestar (2013)

Brabus Mercedes-Benz GL 63 AMG 4Matic B63S-700 Widestar (2013)
Olgierd Lachowski
23.08.2013 07:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:38

W Bottrop już wiedzą, co pokażą na salonie samochodowym we Frankfurcie. Ale jeszcze przed imprezą Brabus zdecydował się zaprezentować 700-konną wersję Mercedesa GL 63 AMG.

Kilka tygodni temu tuner poszerzył swoją ofertę o zestaw B63S-730, który może być zamontowany w Mercedesach CLS oraz E z 5,5-litrowymi jednostkami instalowanymi w wersjach AMG. Ten kit jest swego rodzaju pomostem pomiędzy topowymi odmianami E V12 800 oraz CLS V12 Rocket 800 a słabszymi wersjami E 63 AMG / CLS 63 AMG B63-620.

W przypadku Mercedesów ML i GL pakiet B63S-700 jest tym typowym. Na razie nie ma tych modeli w wersjach 800-konnych i nie wiadomo, czy w ogóle zostaną przez tunera przedstawione. No, ale nie ma też co narzekać na brak mocy w GL 63 AMG B63S-700.

Obraz

Oczywiście nazwa sama wskazuje, ile koni mechanicznych czai się pod maską tego wielkiego SUV-a. Trzeba przyznać, że przyrost koni jest całkiem spory, chociaż fabryczny silnik M 157 do słabeuszy absolutnie nie należy.

Widlasta „ósemka” ma objętość 5,5 l i dwie turbosprężarki oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Gdy auto opuszcza bramy stuttgarckiej fabryki, jednostka napędowa legitymuje się mocą 557 KM przy 5250-5750 obr./min i momentem obrotowym 760 Nm przy 2000-5000 obr./min. To wystarczająco dużo, żeby ponad 2,5-tonowe kombi do 100 km/h rozpędzać w 4,90 s. Prędkość maksymalną wyznacza elektroniczny kaganiec ustawiony na 250 km/h.

Obraz

Brabus musiał zmienić sprężarki w turbosprężarkach na większe, żeby podnieść ciśnienie doładowania oraz dokonać szeregu innych modyfikacji, aby osiągnąć to, co założył. Wgrano między innymi nowy program do ECU, a także wstawiono sportowy układ wylotowy. Efekt jest taki, że silnik ma 700 KM mocy maksymalnej, a jego moment obrotowy wynosi 960 Nm i jest dostępny już przy 2000 obr./min.

Moc trafia do 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów, a następnie jest przekazywana do wszystkich kół. Mimo swojej dużej masy własnej GL 63 AMG B63S-700 do setki rozpędza się bardzo sprawnie, bo w zaledwie 4,60 s. Ale to wynik niewiele lepszy niż w przypadku auta seryjnego, które w tym manewrze jest wolniejsze zaledwie 0,30 s. Prędkość maksymalną Brabus ogranicza do 300 km/h – po to, żeby nie zniszczyć opon.

Obraz

Pneumatyczne zawieszenie Airmatic, podobnie jak jednostka napędowa, ma także nowe oprogramowanie, które obniża wóz w trakcie szybkiej jazdy. Dzięki temu środek masy przesuwa się w dół, co poprawia prowadzenie GL-a.

Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiadają hamulce o średnicy 405 mm z przodu (zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami) oraz 380-milimetrowe z tyłu (te z kolei mają po 4 tłoczki w zacisku).

Obraz

Auto zostało uzbrojone w pakiet stylistyczno-aerodynamiczny Widestar. Poszerza on Mercedesa aż o 80 mm, a to dlatego, że tuner montuje potężne nakładki na błotniki. Z przodu dodano chwyty zwiększające ilość powietrza wpływającego pod maskę – m.in. po to, żeby chłodzić intercoolery, z boku dołożono listwy na progi, a z tyłu doklejono spojler dachowy i skromną imitację dyfuzora.

Brabus GL 63 AMG ma potężne 23-calowe koła o szerokości 11,0”, które obuto w opony o rozmiarze 305/30 R 23 na każdym kole. Dostępne są też mniejsze felgi w dużej liczbie różnych wzorów.

Obraz

W kabinie pasażerskiej zagościła jasna skóra najwyższej jakości, a także wstawki z drewna i różnego rodzaju detale (plakietki, naszywki) przypominające o tym, która firma modyfikowała tę maszynę.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 101,99 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 11,0 x 23”
  • Koła tylne: 11,0 x 23”
  • Opony przednie: 305/30 R 23
  • Opony tylne: 305/30 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2580 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,63 kg/KM)
  • Długość: 5120 mm
  • Szerokość: 2014 mm (+ 80 mm)
  • Wysokość: 1820 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 3075 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)