Range Rover i Range Rover Sport Hybrid - diesel pod napięciem

Land Rover opublikował informacje dotyczące nowego Range Rovera oraz Range Rovera Sport w wersji z napędem hybrydowym. Ile spalają ekologiczne, majestatyczne SUV-y?
Dla brytyjskiego producenta samochodów terenowych, teraz to już głównie SUV-ów, będą to pierwsze auta z napędem hybrydowym w historii. Land Rover korzysta ze wsparcia finansowego nowego właściciela i nieustannie się rozwija.

9 października na terenie ogrodów Pałacu Królewskiego w Wilanowie odbyła się polska premiera nowego Range Rovera. Samochód nieprzeciętny i wydaje się, że doskonały.
Kolejną ciekawostką jest fakt, że Land Rover zdecydował się na zamontowanie silnika elektrycznego w jednym układzie z dieslem, a nie jednostką benzynową. Zważywszy na specyfikę Range Rovera oraz Range Rovera Sport, jest to rozwiązanie, które powinno jeszcze bardziej zmniejszyć apetyt na paliwo.
Mowa o trzylitrowym silniku SDV6, który współpracując z jednostką elektryczną generującą 50 KM i 170 Nm momentu obrotowego, rozwija łączną moc układu na poziomie 340 KM i nawet 700 Nm, dostępną w przedziale od 1500 do 3000 obr./min. Dzięki temu Range Rover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, przy czym wersja Sport jest szybsza o 0,2 s. Prędkość maksymalna aut wynosi odpowiednio 218 oraz 225 km/h.

Range Rover wprowadził kilka zmian w modelu Evoque na nowy rok modelowy. W modnym SUV-ie brytyjskiego producenta pojawi się m.in. zupełnie nowa dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
Cały hybrydowy osprzęt łącznie z bateriami waży mniej niż 120 kg. W efekcie masa hybrydowego Range Rovera wynosi 2394 kg, a Range Rovera Sport 2372 kg. Oba auta mają spalać średnio dokładnie 6,4 l oleju napędowego na 100 km oraz emitować 169 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2014 roku.
Źródło: WCF
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze