Komu w drogę temu kampery Mercedesa [Caravan Salon 2013]
Choć oczy całego motoryzacyjnego świata są aktualnie skierowane ku Frankfurtowi to niedaleko odbywa się jeszcze jeden ciekawy salon samochodowy. Chodzi o Caravan Salon w Düsseldorfie, który stał się świetną okazją dla Mercedesa do zaprezentowania światu swojej gamy aut kempinogwych z nowym konceptem Sprinter Caravan na czele.
Choć oczy całego motoryzacyjnego świata są aktualnie skierowane ku Frankfurtowi to niedaleko odbywa się jeszcze jeden ciekawy salon samochodowy. Chodzi o Caravan Salon w Düsseldorfie, który stał się świetną okazją dla Mercedesa do zaprezentowania światu swojej gamy aut kempinogwych z nowym konceptem Sprinter Caravan na czele.
Mercedes to jeden z niewielu producentów z tak bogatą gamą modelową. Już oferta aut drogowych powiększona o te tuningowane przez AMG jest imponująca ale nie należy zapominać, że Mercedes to również samochody dostawcze i ciężarówki. Firma nie pozwala o tym zapomnieć, dlatego na targi Caravan Salon w Düsseldorfie zabrała kilka swoich ciekawych projektów.
Część tych samochodów to znane auta, które znajdują się już w ofercie niemieckiego producenta jednak na szczególną uwagę zasługuje Mercedes Sprinter Caravan Concept. Kamper, inaczej niż inne konstrukcje tych rozmiarów, nie posiada charakterystycznej nadbudówki czy rozkładanego namiotu, a jedynymi sygnałami, które dają znać z jakim wozem mamy do czynienia to roleta nad przesuwnymi drzwiami i wentylatory na dachu.
Auto posiada wszelkie wygody, jakie właściciele domu na kółkach mogą sobie zażyczyć. Po odsunięciu drzwi mieszkańcom ukaże się przestronny salon połączony z kuchnią oraz... szafą i sypialnią. Na plus należy zaliczyć drzwi, które oddzielają ubikację, ale warto zwrócić uwagę zarówno one, jak i osobny kanał wentylacyjny w tej części pojazdu jest (i powinien być) w takich autach standardem.
Auto napędza gama silników wysokoprężnych o pojemnościach 2,15 litra oraz 3 litrów. Moce wahają się od 95 KM dla najsłabszego motoru o mniejszej pojemności do 190 KM i 440 Nm dla jednostki 3,0 CDI. Auto jest pierwszym tej klasy samochodem, które spełnia normę emisji spalin EURO VI. Nowy Sprinter to również poligon doświadczalny dla Mercedesa, w którym producent umieścił kilkanaście elektronicznych asystentów i wspomagaczy. Poza znanymi już z aut osobowych Lane Keeping Assist i Blind Spot Assist auto zostało wyposażone w system eliminujący zagrożenia wynikające z bocznego wiatru.
Poza swoim konceptem producent ze Stuttgartu przywiózł do Düsseldorfu kilka innych samochodów. Mercedes już od wielu lat ma w swojej ofercie auta przygotowane specjalnie z myślą o miłośnikach kempingu. Podczas tegorocznego salonu zwiedzający mogą obejrzeć m. in. Viano Marco Polo, który jest w zasadzie bardziej kompaktową wersją konceptu Sprinter Caravan. W ofercie producenta znajduje się jeszcze Viano Fun, który nie oferuje może tyle co Marco Polo, ale odpłaca się całkiem rozsądną jak na Mercedesa ceną - w Polsce podstawową odmianę można kupić za nieco ponad 150 tysięcy złotych.
Źródło: Mercedes