Carlsson S 63 L AMG 4Matic CK 63 RS (2013) [Frankfurt 2013]
Na frankfurckim salonie samochodowym Brabus pokazał w tym roku kilka nowości, o Carlssonie natomiast było znacznie ciszej. Tuner z Merzig pojawił się jednak we Frankfurcie i zaprezentował m.in. 780-konnego nowego Mercedesa klasy S.
Praktycznie jak co rok Brabus pokazuje najwięcej nowości spośród wszystkich tunerów Mercedesa. I nic dziwnego, przecież Brabus jest największą firmą zajmującą się modyfikacjami aut niemieckiej marki i jednym z największych tunerów w ogóle.
Choć o autach z Bottrop w tym roku słyszymy najczęściej, nie znaczy to, że na rynku nie działają inne firmy. Carlsson ma równie długą historię jak Brabus i na koncie również wiele interesujących aut. We wrześniu dołączyło do nich kolejne – Mercedes-Benz S 63 L AMG.
Warsztat z Merzig wybrał przedłużoną wersję modelu S, która nosi nazwę Lang. S 63 AMG w długiej wersji mierzy 5246 mm i jest dłuższy od podstawowej odmiany o równe 130 mm. Niezależnie od nadwozia S 63 AMG ma zawsze ten sam silnik.
Jest to 5,5-litrowa V-ósemka z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Będący wersją rozwojową motoru M 278 silnik M 157 w topowej limuzynie Mercedesa odznacza się mocą 585 KM przy 5500 obr./min.
Wynoszący 900 Nm przy 2250-3750 obr./min maksymalny moment obrotowy z jednostki napędowej trafia najpierw do automatycznej 7-biegowej skrzyni z suchym wielopłytkowym sprzęgłem, a następnie jest rozdzielany między wszystkie koła. Nie ma tu żadnej pomyłki, ponieważ auto z przedłużonym nadwoziem jest obligatoryjnie wyposażane w napęd 4Matic.
Carlsson potrafi wycisnąć z motoru znacznie więcej, niż daje fabryka, ale nie wiadomo dokładnie, na czym polegają przeróbki. Z pewnością obejmują one zmianę oprogramowania silnika, ale czy tuner zmienia na przykład turbosprężarki albo montuje dodatkowe intercoolery, pozostaje tajemnicą.
Za to informacja o maksymalnej mocy nie jest tajna – ta wynosi aż 780 KM. To co prawda o 70 KM mniej niż w przypadku Brabusa S 63 AMG 850 6.0 Biturbo, ale przy takiej liczbie koni na pewno przeciętny kierowca różnicy nie odczuwa. Z drugiej strony 850 KM bardziej działa na wyobraźnię. Moment obrotowy jest przez Carlssona windowany do 1050 Nm.
Tuning silnika jest na razie jedyną zmianą mechaniczną dostępną w firmie z Merzig. Niedługo oferta zostanie jednak poszerzona o inne oprogramowanie pneumatycznego zawieszenia Mercedesa. Pozostałe ulepszenia to przeróbki wizualne. Na nadwoziu jest ich bardzo mało, są to przedni zderzakospojler, nakładki na progi oraz tylny zderzak i listwa na klapie kufra. Uzupełnieniem są trzy różne komplety felg o średnicy od 19” do 21”.
Modyfikacje kabiny pasażerskiej są kwestią indywidualną zależną od klienta i Carlsson podkreśla, że jest w stanie zrealizować każde zamówienie, o ile nie jest ono absurdalne, ale tuner z Niemiec sugeruje pewne rozwiązania. Dostępne są na przykład zestawy audio wysokiej jakości, kompletny pakiet multimedialny włącznie z telewizorami, nowe gatunki skór i innych materiałów oraz specjalne oświetlenia kabiny.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M 157
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 780 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 142,83 KM/l (seryjny – 106,94 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 1050 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
- Typ napędu: na wszystkie koła 4Matic
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 19”-21”
- Koła tylne: 19”-21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2070 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,65 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
- Długość: 5246 mm
- Szerokość: 1899 mm
- Rozstaw osi: 3165 mm
Źródło: Carlsson