Za trzy lata Volkswageny tylko z turbo

Za trzy lata Volkswageny tylko z turbo

Za trzy lata Volkswageny tylko z turbo
Piotr Wereszczyński
18.09.2013 21:01, aktualizacja: 08.10.2022 08:43

"W dzisiejszych czasach musisz mieć turbo" - właśnie takimi słowami plany Volkswagena na najbliższe lata podsumował wiceprezes firmy, Mark Trahan. Zgodnie z pierwszymi założeniami wolnossące silniki znikną z oferty producenta do roku 2017.

"W dzisiejszych czasach musisz mieć turbo" - właśnie takimi słowami plany Volkswagena na najbliższe lata podsumował wiceprezes firmy, Mark Trahan. Zgodnie z pierwszymi założeniami wolnossące silniki znikną z oferty producenta do roku 2017.

Downsizing to filozofia, która w ostatnich latach dała się we znaki wszystkim fanom motoryzacji. Choć małe, turbodoładowane silniki zapewniają zbliżone osiągi do swoich wolnossących odpowiedników, to jest wiele aspektów, w którym ustępują większym konstrukcjom. Wady i zalety obu rozwiązań stają się jednak mało ważne wobec zaostrzających się norm emisji spalin i wysokich cen benzyny. Poddawanie jednostek downsizingowi staje się powoli koniecznością, a jednym z pierwszych producentów, który chce w całości poświęcić się tej technologii, jest Volkswagen.

Jak powiedział Mark Trahan w wywiadzie dla portalu Detroit News, w ciągu trzech najbliższych lat niemiecki producent wycofa ze swojej oferty silniki wolnossące. Choć nie jestem wielkim zwolennikiem idei downsizingu, to rozumiem ruch Volkswagena. Firma w swojej gamie nadal posiada takie silniki jak amerykański 2,5-litrowy motor benzynowy, który pomimo dużej pojemności osiąga jedynie 170 KM. Podobną moc jednostki VW osiągają już z pojemności 1,4 litra.

W gamie VW nie pozostało wiele jednostek wolnossących, więc droga nie jest tak daleka, jak miałoby to miejsce np. w przypadku Toyoty. Jedyne, co mnie dziwi, to uzasadnienie, jakie podała firma, a raczej jego brak. W przytoczonej wypowiedzi Marka Trahana nie ma najmniejszej wzmianki o chęci ograniczenia zużycia paliwa w autach Volkswagena czy trosce o środowisko. Jaki zatem cel przyświeca producentowi z Wolfsburga?

Źródło: Detroit News

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)