Senner Audi S5 (2013)

Senner Audi S5 (2013)

Senner Audi S5 (2013)
Olgierd Lachowski
25.09.2013 20:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:44

Senner nie ustaje w swoich pracach i cały czas rozwija program tuningowy dotyczący Audi S5. Najnowsza wersja tego wozu ma teraz nie 350 KM, nie 380 KM, ale aż 446 KM mocy maksymalnej.

To już któryś z kolei egzemplarz Audi S5 zmodyfikowany przez Senner Tuning. Kilka poprzednich aut miało coraz większe moce silników. Pojawiały się już wersje z nadwoziami coupé, kabriolet i fastback. Kolejne wozy dysponowały mocą od 350 do 435 KM. Teraz koni jest jeszcze o kilkanaście więcej.

Moc jest generowana w 3-litrowym widlastym 6-cylindrowym silniku benzynowym. Jednostka napędowa korzysta z pomocy sprężarki mechanicznej, co owocuje mocą 333 KM (przy 5500-7000 obr./min) oraz momentem obrotowym 440 Nm w przedziale od 2900 do 5300 obr./min. Te parametry dotyczą samochodu fabrycznego.

Obraz

Po ingerencji mechaników niemieckiego tunera koni jednak przybyło. I to całkiem sporo. Najnowsza wersja Sennera S5 ma moc 446 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 511 Nm. Technicy wymienili moduł sterujący silnikiem i zamontowali tzw. zimny dolot powietrza. Jest też nowy „wydech” z zaworami regulującymi natężenie dźwięku całego układu. Pracują one w trybie automatycznym, ale jest także opcja ich manualnego ustawienia za pomocą przycisków. Zamalowane na czarno końcówki rur wydechowych są prawie niewidoczne.

Z zewnątrz Audi S5 wyróżnia się przednim zderzakospojlerem podobnym do tego, który producent w fabryce montuje do wersji RS5, oraz innymi, już drobniejszymi zmianami. Te ostatnie to na przykład kompozytowe wstawki w przednim zderzaku, listwa ochronna po bokach i nowe oprawki lusterek zewnętrznych. Te detale pomalowano na kolor bordowy tak, żeby komponowały się kolorystycznie z felgami.

Obraz

Z kolei kabinie pasażerskiej węglowe wstawki na drzwiach, desce rozdzielczej i tablicy środkowej są czarne. Czerwone są elementy skórzanej tapicerki na drzwiach, środkowe fragmenty foteli i takie drobnostki jak nici, którymi obszyto dywaniki.

Wyjdźmy jeszcze na chwilę ze środka, by spojrzeć na auto z zewnątrz. Łatwo zauważyć 20-calowe felgi Varianza o szerokości 9,0” na przedzie i 10,5” z tyłu, które obuto w opony Vredestein. „Czarne złoto” ma wymiary 245/30 R 20 z przodu i 295/25 R 20 z tyłu.

Patrząc na zdjęcia, można odnieść wrażenie, że Audi karoserią niemal trze o asfalt. Wynika to z zastosowania w pełni regulowanego zawieszenia KW Variant 3. Być może tak nisko opuszczono wóz dla celów pokazowych.

Obraz

Podobnie jak było w przypadku poprzednich wersji Senner Tuning nie jest w stanie podać osiągów drogowych swojego najmocniejszego Audi S5.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 446 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 148,92 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 511 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1750 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,92 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
  • Długość: 4640 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)