7,896 s – nowy rekord Polski na ćwierć mili

7,896 s – nowy rekord Polski na ćwierć mili

7,896 s – nowy rekord Polski na ćwierć mili
Piotr Ślusarczyk
26.09.2013 08:34, aktualizacja: 08.10.2022 08:44

22 września Grzegorz Staszewski  w swojej Corvette VTG pokonał barierę 8 s na dystansie 1/4 mili. Czas 7,896 s jest nowym rekordem Polski.

22 września Grzegorz Staszewski  w swojej Corvette VTG pokonał barierę 8 s na dystansie 1/4 mili. Czas 7,896 s jest nowym rekordem Polski.

Do zawodów Das Drag Day w Bitburgu zawodnik Castrol EDGE Team stawił się ze swoją Corvette Castrol InterCars VTG generującą blisko 2000 KM (zależnie od paliwa i ustawień) z silnika V8. Samochód przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 2 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się po ok. 2 s później.

Auto zbudowane od podstaw w Polsce i z Grzegorzem Staszewskim za kierownicą jeszcze podczas sobotniego przejazdu wykręciło świetny czas 8,048 s. W niedzielę postawiony został już jednak prawdziwy krok milowy – udało się zejść do poziomu 7,896 s. Tym samym Staszewski podczas wspomnianych zawodów dwukrotnie pobijał swój rekord Polski.

Obraz

Tak o wyczynie, ostatnich zawodach i całym sezonie wypowiedział się sam kierowca:

To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3. miejscu w Europie i 4. na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na cztery koła (…) To są zawody otwarte, na które każdy może przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnie przygotowanym torze. Celem jest bicie rekordów i walka z samym sobą. Nie ma tu rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami.

Grzegorz Staszewski – pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili

23.09.2013

W niedzielę, 22 września, na zawodach „Das Drag Day” w niemieckim Bitburgu Grzegorz Staszewski pobił swój rekord Polski osiągając na dystansie 1/4 mili czas 7,896 s. Wynik zawodnika Castrol EDGE Team jest potwierdzeniem, że jego Corvette jest jednym z najszybszych aut na świecie i pierwszym zbudowanym w Polsce, które przełamało barierę ośmiu sekund.

Zawodnik i jego Corvette pojechali do Bitburga z jedną myślą – zejść poniżej 8 sekund na ¼ mili. Najlepszy rezultat Staszewskiego i jednocześnie rekord Polski udało się pobić dwukrotnie. „Jeszcze w sobotę, po pierwszych ustawieniach samochodu zaliczyliśmy wynik przejazdu w dokładnie 8,048 s. Później spędziliśmy noc na dopracowywaniu parametrów i w niedzielę stanęliśmy do kolejnej próby, która skończyła się wynikiem 7,896 s.” – powiedział Grzegorz Staszewski. „To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3. miejscu w Europie i 4. na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na cztery koła” – dodał kierowca Castrol EDGE Team.

Zawody „Das Drag Day” różnią się od większości imprez tego typu, relacjonowanych w telewizji. Są one rozgrywane według zasady „tune and drive”, w której kierowcy modyfikują ustawienia, poprawiają osiągi i stają do kolejnych prób na torze. „To są zawody otwarte, na które każdy może przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnie przygotowanym torze. Celem jest bicie rekordów i walka z samym sobą. Nie ma tu rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami” – objaśnia Staszewski.

Corvette Grzegorza Staszewskiego jest napędzana doładowanym silnikiem V8 o mocy dochodzącej do nawet 2000 KM – zależnie od paliwa i ustawień. Konstrukcja, która została stworzona od podstaw w Polsce, z szerokim wykorzystaniem kevlaru i włókien węglowych, ma jeden cel – uzyskiwanie jak najlepszych czasów na dystansie ¼ mili. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy, a kolejne ok. 2 s zajmuje uzyskanie 200 km/h.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: Castrol

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)