CDC Performance Range Rover Sport 5.0 V8 S/C NightHawk (2013)

CDC Performance Range Rover Sport 5.0 V8 S/C NightHawk (2013)

CDC Performance Range Rover Sport 5.0 V8 S/C NightHawk (2013)
Olgierd Lachowski
30.09.2013 20:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:45

Do tej pory na łamach Autokultu pisałem o dwóch autach zmodyfikowanych przez CDC Performance. Były to Maserati i Ferrari. Tym razem jest to pojazd z zupełnie innego zakątka Europy. To 580-konny Range Rover.

Range Rover od dawna jest samochodem uważanym za luksusowe auto terenowe. Nowy model jest podobno jeszcze lepszy od poprzednika (producent chwali się wieloma poprawionym parametrami). Jedno się nie zmienia – Range Rover to auto dla wybranych (czytaj: bogatych), a już wersja z 5-litrową V-ósemką to cenowy szczyt.

Od samej ceny bardziej interesujący jest jednak silnik, więc to o nim będzie kilka zdań. Motor o 8-cylindrowy widlasty agregat o objętości 5 litrów. Jako pomocnika silnik ma sprężarkę mechaniczną. Taki połączenie w seryjnym Range Roverze oznacza, że kierowca ma do dyspozycji 510 KM mocy maksymalnej i 625 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Dokładnie taką samą jednostkę napędową instalowano w Range Roverze Sport poprzedniej generacji, a o takim wozie dziś mowa. Choć wiele firm tuningowych już buduje albo zbudowało nowy topowy model Land Rovera, CDC Performance zajęło się starszą konstrukcją.

Dobrze znany z Jaguarów 5-litrowiec ma po ulepszeniach moc większą o 70 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 695 Nm. Taka moc zapewnia prędkość przekraczającą 250 km/h – ogranicznik został zdjęty.

Obraz

Range Rover Sport zachował napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów. Zmieniło się za to zawieszenie, a właściwie elektroniczny sterownik pneumatycznego zawieszenia. CDC podaje, że Land Rover może być obniżony teraz nawet o 70 mm w stosunku do standardowej wysokości seryjnego samochodu. W skrajnym dolnym położeniu wóz przypomina bardziej ospojlerowane kombi niż SUV-a.

Jak napisałem wyżej, auto jest uzbrojone w pakiet stylistyczny. Najwyraźniej pracownicy tunera odpowiedzialni za wygląd Land Rovera na razie w programie designerskim potrafią korzystać tylko z prostych i płaszczyzn, bo spojlery wyglądają jak wyciosane siekierą. Siekiery trzeba było używać wiele razy, bo całość obejmuje 28 części, wśród których są m.in. nakładki na przednie błotniki. Szejkowie będą zachwyceni wyglądem tego SUV-a… tzn. kombi.

Obraz

Do kompletu są 23-calowe felgi z oponami o rozmiarze 315/25 R 23. Gumy oczywiście nadają się do jazdy tylko po asfalcie. I to nie tym na drodze, tylko tym na torze.

Jak wiele stuningowanych Range Roverów, tak i ten przypomina… nie wiadomo co, ale na Półwyspie Arabskim na pewno się spodoba.

Dane techniczne

  • Typ: V8, Jaguar
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
  • Doładowanie: sprężarka mechaniczna
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 116,00 KM/l (seryjny – 102,00 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 695 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 23”
  • Koła tylne: 23”
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,43 kg/KM (seryjny – 5,04 kg/KM)
  • Długość: 4790 mm
  • Rozstaw osi: 2745 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)