Manhart BMW M135i MH1 400 (2013)

Manhart BMW M135i MH1 400 (2013)

Manhart BMW M135i MH1 400 (2013)
Olgierd Lachowski
11.12.2013 20:44, aktualizacja: 08.10.2022 09:54

Jeden z najlepszych specjalistów od tuningu BMW w Essen zaprezentował kilka nowości. Najmniejszym spośród tych samochodów był model M135i MH1 400. Jego silnik osiąga moc 400 KM.

BMW powoli oddziela od siebie różne wersje nadwoziowe budowane na tej samej płycie podłogowej. Po wyodrębnieniu Serii 4 z modeli Serii 3 niemiecki producent to samo robi ze swoim najmniejszym samochodem. To oznacza, że nie będzie już coupé, czy raczej 2-drzwiowego sedana, z numerem „1”. To oznacza też, że nie będzie najprawdopodobniej BMW M1 – czy lepiej 1M.

Obraz

Najmocniejszą wersją jedynki pozostaje M135i, które jest zaopatrzone w 3-litrowy rzędowy silnik o sześciu cylindrach. Bezpośredni wtrysk benzyny, układ Valvetronic (płynna regulacja skoku zaworów dolotowych) i turbosprężarka twin-scroll składają się na to, żeby motor rozwijał moc 320 KM przy 5800-6000 obr./min. Moment obrotowy wynosi 450 Nm przy 1300-4500 obr./min.

Seryjnym wyposażeniem jest 6-biegowa ręczna przekładnia, ale za dopłatą dostępny jest 8-biegowy automat. Podobnie jest z napędem – standardem są napędzane tylne koła, ale w opcji pozostaje też układ xDrive. Czarne BMW na manualną skrzynię i napędzaną tylną oś.

Nowa turbosprężarka wstawiona przez ekipę Manhart i usprawniona elektronika silnika wpłynęły na 80-konny wzrost mocy. Z kolei moment obrotowy sięgnął już 561 Nm. Niemiecki warsztat na razie nie pokusił się o dokonanie pomiarów drogowych swojego auta.

Obraz

Mimo że kompakt w wersji M135i ma nieco obniżone w stosunku do pozostałych odmian zawieszenie, Manhart postanowił wymienić je na bardziej sportowe. Komponenty dostarczyło KW. Wóz ma teraz regulowane zawieszenie. Zawieszenie jest schowane za sportowym układem hamulcowym. Przednie hamulce mają sporą, bo wynoszącą 380 mm, średnicę, a i tylne nie są małe (356 mm).

Wygląd tego BMW jest nieco inny niż fabrycznego odpowiednika. Najłatwiej zauważyć nowe felgi. 19-calowe obręcze o szerokości 8,5” z przodu i z tyłu pochodzą z magazynów firmy OZ Racing. To model Superleggera. Felgi są obute w opony marki Michelin. Pozostałe elementy stylistyczne to przedni splitter, tylny „dyfuzor” i inne oprawy zewnętrznych lusterek.

Obraz

W środku są sportowe siedzenia BMW Performance, do których tuner dołożył tapicerkę z Alcantary i kompozytowe wstawki.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: R6

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 2979 cm3

• Doładowanie: turbosprężarka

• Moc maksymalna: 400 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 134,27 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 561 Nm

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na tylne koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm

• Koła przednie: 8,5 x 19” OZ Superleggera

• Koła tylne: 8,5 x 19” OZ Superleggera

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1505 kg

• Stosunek masy do mocy: 3,76 kg/KM (seryjny – 4,70 kg/KM)

• Długość: 4324 mm

• Szerokość: 1765 mm

• Rozstaw osi: 2690 mm

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)