Peugeot 408, czyli jak połączyć skrajności

Materiał partnera Peugeot

Jak zachwycić świat? To proste, wystarczy stworzyć samochód, który już samą stylizacją będzie elektryzował wszystkich fanów motoryzacji, bez wyjątku. A to nie wszystko, bo Peugeot 408 ma do zaoferowania znacznie więcej, chociażby nowoczesną technologię.

Materiał Partnera

Kto jak kto, ale francuskie marki potrafią zadziwić cały świat motoryzacji, co w historii udowadniały niejednokrotnie. Podobnie jest w przypadku najnowszego modelu Peugeot, czyli 408. To auto nawiązujące stylistyką do konstrukcji typu fastback, ale wyróżniające się bardzo nietypowym połączeniem cech kilku różnych rodzajów nadwozia – wystarczy zauważyć, że jest bardzo długie, a linia dachu opada wyraźnie ku tyłowi. Taka koncepcja sprawia, że jest to model jedyny w swoim rodzaju, który na rynku aktualnie nie ma dziś żadnego odniesienia. Co warte zapamiętania – właśnie startuje sprzedaż Peugeot 408 w bogato wyposażonej wersji First Edition, która będzie oferowana… online!

To Peugeot z krwi i kości, co widać wyraźnie w kilku elementach. Przednie światła zaprojektowano tak, że prezentują się jak wyjęte z auta koncepcyjnego. Do tego zostały groźnie przymrużone, co nadaje sylwetce dynamiki. Obok nich zamontowano światła do jazdy dziennej, typowe dla marki Peugeot, prezentujące się jak kły lwa. Całość uzupełnia bardzo duża osłona chłodnicy z nowym logotypem marki. Nie da się tego modelu pomylić z żadnym innym.

Z boku w oczy rzucają się charakterystyczne dla tego producenta ostre przetłoczenia karoserii, a także zupełnie nowy wzór obręczy kół – mają bardzo niespotykany kształt, co idealnie pasuje do tak nowatorskiej stylizacji nadwozia. Nie sposób nie zauważyć mocno zarysowanych nadkoli i nisko poprowadzonej linii dachu, przez które 408 wygląda jak auto o wysokich osiągach. Tył? To klasyka Peugeot, przede wszystkim za sprawą świateł wyglądających tak, jakby lew z logotypu marki zanurzył w nich pazury.

Design tego samochodu jest jak obietnica, że jego wnętrze będzie równie zaskakujące. I tak jest w rzeczywistości, bo kierowca otrzymuje w nim najnowszą wersję słynnego i-Cockpit. Oznacza to obecność kompaktowej kierownicy o sportowym kształcie, cyfrowych wskaźników, na które zerka się ponad jej wieńcem, a także dwóch ekranów w centralnej części kokpitu. Górny, o rozmiarze 10 cali, służy do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji, a ten dolny, mniejszy ekran to wirtualne przyciski i-Toggles. Umożliwiają one zdefiniowanie niemal dowolnego zestawu skrótów, ułatwiając przełączanie między najważniejszymi ustawieniami i poziomami menu.

We wnętrzu Peugeot 408 królują również jakość wykończenia, np. miękką skórą Nappa, a także mnogość systemów bezpieczeństwa, m.in. tempomat adaptacyjny ograniczający prędkość aż do zatrzymania (ACC S&G), ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA) czy utrzymywanie pojazdu na środku pasa ruchu (LPA). Samochód wyposaża się również w system automatycznego awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych i monitoring martwego pola lusterek. Tym samym otrzymujemy ponadprzeciętnie bezpieczny samochód.

Do napędu nowego modelu Peugeot posłużył silnik benzynowy, ale najważniejszy jest jednak układ hybrydowy plug-in. W wersji First Edition oferowana jest tylko taka wersja, będąca jednocześnie najmocniejszą odmianą modelu 408. Hybryda wytwarza maksymalnie 225 KM, co pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Zapewnia także jazdę w trybie elektrycznym nawet przez ponad 50 kilometrów.

Peugeot 408 z napędem hybrydowym plug-in rozpędza się bardzo żwawo z każdych obrotów, o co dba wsparcie silnika elektrycznego o mocy 110 KM, ale jest też szalenie ekonomiczny. Kiedy naładujemy akumulatory (można to zrobić w domu, nawet ze zwykłego gniazdka) i wykorzystamy w pełni zasięg w trybie elektrycznym, samochód zużyje średnio około 1–2 litrów paliwa na 100 km!

Aby w pełni cieszyć się zaletami hybrydy plug-in należy doładowywać jej akumulatory – jak wspomniałem, wystarczy podłączyć auto do zwykłego domowego gniazdka, np. na noc. Jednak dla kierowców decydujących się na wybór odmiany First Edition Peugeot przygotował również pakiet darmowych rozwiązań, które ułatwią korzystanie z elektromobilności.

W ramach „pakietu elektrycznego” otrzymujemy ładowarkę naścienną Easy WallBox, pozwalającą szybciej i wygodniej ładować hybrydowy model Peugeot w domu, a także przedpłaconą kartę zawierającą 200 kWh energii elektrycznej, którą można „zatankować” na stacjach ładowania sieci GreenWay. Dzięki temu właściciel modelu 408 zawsze będzie miał do dyspozycji pełne parametry swojego hybrydowego napędu.

Tak, nowego Peugeot 408 First Edition można nabyć jedynie online! To oznacza, że dostaniemy tę hybrydową odmianę samochodu jako pierwsi. Model First Edition wyróżnia się na wiele sposobów, m.in. zawiera wspomniany „pakiet elektryczny” oraz występuje tylko w najmocniejszej i najlepiej wyposażonej odmianie. Samochód charakteryzuje się także imponującym kolorem lakieru Obsession Blue i czarnymi detalami karoserii.

408 w takiej konfiguracji można zamówić online w kilka minut, za pomocą kilku kliknięć. Peugeot gwarantuje stałą cenę, która nie zmieni się do momentu odbioru samochodu, a sam odbiór będzie miał miejsce w wyznaczonym przez klienta punkcie. Nowego Peugeot 408 w wersji First Edition można kupić tutaj: www.sklep.peugeot.pl

Materiał partnera Peugeot

Advertisement
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Olej syntetyczny i mineralny. Czym się różnią? 5 prostych i skutecznych sposobów na upały – każdy może je stosować Bezpieczne hamowanie - wszystko o tarczach hamulcowych Pompowtryskiwacze czy Common Rail? Jak nie zapłacić mandatu z fotoradaru - cz. 2 Chiptuning niejedno ma imię – nie tylko zwiększa moc silnika Tak kupisz bilet na autostradę w systemie e-TOLL. Z wyznaczeniem trasy może być problem Usprawniamy hamulce: część 1 - teoria Świece zapłonowe - budowa i zasada działania Ile czasu przedawnia się mandat? Są przypadki ściągania należności po 5 latach Przeróbka auta ciężarowego na osobowe. Lepiej się spieszyć, bo zbliża się nowy podatek Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla

Popularne w tym tygodniu:

Prawo jazdy tylko na 15 lat. Sądy stają po stronie kierowców Kartka lub butelka. Jak tylko to zauważysz, musisz się obejrzeć Zmieniono definicję skrzyżowania. Posypią się mandaty po 1000 zł Wysoka kara za błąd po imporcie auta. Brak czasu nie jest wymówką Legalizacja zbiornika LPG po 10 latach i w samochodzie z zagranicy. Nie każdy przejdzie badanie Peugeot 408, czyli jak połączyć skrajności Sprawdziłem, o ile podrożały opony. Współczuję kierowcom SUV-ów Komputer pokazał pusty bak. Kierowca zobaczył dziwny otwór przy wlewie Zapachy i dźwięki – czy można rozpoznać po nich usterkę samochodu? 10 najwyżej punktowanych wykroczeń. Warto wykuć na pamięć, by uniknąć wpadki Skąd bierzemy samochody: leasing. Czy zdusi(ł) go kryzys?