Peugeot 308 SW, czyli drapieżnik w skórze kombi

Materiał partnera Peugeot

Wyrazista stylizacja, łącząca w sobie nowoczesność i zadziorny charakter, futurystyczne wnętrze, bogate wyposażenie i przede wszystkim – ogromny bagażnik. Peugeot 308 SW może dziś stanowić wzór metra w klasie kompaktowych kombi.

Zobacz 2 zdjęcia

Materiał Partnera

Powiedzmy to sobie szczerze – „308” jest jednym z najważniejszych samochodów w ofercie marki Peugeot. Z tego powodu pewnym było, że Francuzi przygotują coś wyjątkowego podczas pracy nad modelem nowej generacji. Po debiucie hatchbacka, którego pokazano już wcześniej, byliśmy pewni, że o sile tego modelu świadczą wysokiej klasy wnętrze i drapieżna stylizacja, ale teraz wiemy, że zachwyt wywołuje również odmiana SW, czyli kombi.

Zaskoczeni? Spójrzcie tylko na ten samochód – niewiele marek potrafi zaprojektować model, który będzie jednocześnie praktyczny i wręcz zmysłowo atrakcyjny wizualnie. O jego designie oraz najważniejszych parametrach za chwilę, ale teraz zwróćcie uwagę na inną ważną rzecz – karoserię Peugeota 308 SW ozdobiono zupełnie nowym logotypem marki! To swego rodzaju manifest tego, że firma wchodzi w nową erę.

To oczywiste, że Peugeot od zawsze ma swój wyjątkowy styl, dzięki któremu samochody tej marki wybijają się ponad codzienny krajobraz miejskich ulic. Nie inaczej jest w przypadku tego samochodu i trzeba zaznaczyć, że to pierwszy przedstawiciel najnowszego języka stylistycznego marki, a więc wszystkie kolejne będą czerpały z 308 garściami. Co więc wyróżnia ten model? Z przodu hatchback i kombi wyglądają identycznie – bardzo dobrze, bo to jeden z najbardziej atrakcyjnych elementów.

Samochód wyróżniają groźnie przymrużone reflektory, dumnie rozciągnięta osłona chłodnicy w modnym wzorze i duże, wyeksponowane logo marki. Mimo tak wyrazistej stylizacji w oczy i tak najbardziej rzucają się napis „308” na masce oraz światła do jazdy dziennej wyglądające jak kły drapieżnego zwierzęcia. Chodzi o lwa, którego znajdziemy w logotypie marki – można więc spodziewać się, że odważny wzór tylnych lamp imitujący ślady po zadrapaniu, to również dzieło „lwiego pazura”. No cóż, styliści Peugeota wiedzą, co robią – auto z każdej strony prezentuje się spektakularnie.

Przyszłością motoryzacji są silniki elektryczne – to jasne. Dlatego w ofercie kompaktowego 308 SW znajdziemy aż dwie wersje zelektryfikowane, czyli zaawansowane hybrydy typu plug-in. Obie bazują na silniku benzynowym 1.6 turbo oraz jednostce elektrycznej, ale w zależności od wariantu taki zestaw wytwarza 180 lub 225 KM, czyniąc obie wersje najmocniejszymi w ofercie. Co ważne, Peugeot 308 SW w odmianie hybrydowej może poruszać się w trybie elektrycznym na dystansie nawet 72 km, a jego średnie spalanie wynosi tylko 1,1 l/100 km.

Wybór jest jednak bardzo ważny, dlatego kierowcy mogą zdecydować się również na klasyczne napędy, a więc silnik benzynowy 1.2 turbo lub turbodiesla o pojemności 1.5. Ten pierwszy występuje w dwóch wariantach – o mocy 110 lub 130 KM. W opcji jest też 8-biegowa przekładnia automatyczna. Diesel natomiast oferowany jest w wariancie o mocy 130 KM – tu do wyboru też jest skrzynia manualna lub automatyczna. Wybór jest zatem niezwykle szeroki.

Każdy kierowca na pewno w ostatnich latach spotkał się z określeniem i-Cockpit, czyli nowatorskim wnętrzem zaprojektowanym przez stylistów Peugeot. To rewolucyjne rozwiązanie, które oznacza kompaktową kierownicę i wskaźniki umieszczone nad nią, zrewolucjonizowało rynek, a Peugeot stał się jednym z pionierów futurystycznych stylizacji wnętrza. Od pewnego czasu i-Cockpit otrzymał też kilka ekranów – w tym przypadku mówimy o cyfrowych wskaźnikach, centralnym wyświetlaczu i umieszczonym poniżej ekranie dotykowym ze skrótami do obsługi systemu multimedialnego (i-Toggles).

Zresztą, nowoczesny wygląd to nie wszystko, a na świetne wrażenie wpływa też jakość wykonania kabiny. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości i przyjemne w dotyku, a spasowanie poszczególnych elementów jest na topowym w tej klasie poziomie. Tu kolejne zaskoczenie – w Peugeot 308 SW można mieć skórzaną tapicerkę typu Nappa, miękką i przyjemnie pachnącą, a to przecież cechy samochodów znacznie wyższej klasy niż kompakt.

To niezbyt częsty zabieg, dlatego tym bardziej wart podkreślenia – Peugeot 308 w wersji SW jest o 27 cm dłuższy od odmiany hatchback i ma od niej 5,5 cm większy rozstaw osi! To sprawia, że jest też ponadprzeciętnie przestronny, bo we wnętrzu wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby, a i piąta będzie miała dość miejsca. Tunel środkowy niemal w ogóle nie jest zauważalny, więc nie zabiera miejsca na nogi.

Zmienione wymiary oraz nadwozie typu kombi, które nie zmniejsza przestrzeni nad głowami pasażerów sprawiają, że w aucie wygospodarowywano także ponadprzeciętnie praktyczny bagażnik. Nie chodzi nawet o to, że jego pojemność wynosi 608 litrów lub nawet 1634 litrów, po złożeniu oparć kanapy, ale o coś więcej – kufer ma regularne kształty, niski próg załadunkowy, podwójną podłogę i różne schowki, haczyki i siateczki zwiększające jego użyteczność. Tak, w tym samochodzie inżynierowie pomyśleli o wszystkim!

Trzy odmiany silnikowe, cztery wersje wyposażenia – od podstawowej Active Pack, przez Allure i Allure Pack, po topową GT – pięć rodzajów tapicerki, siedem kolorów nadwozia i pięć wzorów aluminiowych obręczy kół to mieszanka pozwalająca stworzyć egzemplarz idealny dla siebie. Jak widać, hasło powtarzane w koncernie Stellantis, czyli „power of choice” odnosi się nie tylko do wersji silnikowych, ale do szerokiego wyboru w wielu innych aspektach.

Słowem podsumowania, trzeba przyznać, że Peugeot 308 jest jednym z najciekawiej stylizowanych samochodów i wyróżnia się wyjątkowo starannie zaprojektowanym wnętrzem, natomiast odmiana SW, czyli kombi, imponuje do tego przestronną kabiną i praktycznym bagażnikiem. Patrząc na te cechy można uznać, że to kompakt tylko z nazwy i bliżej mu do modeli klasy średniej. Aż trudno uwierzyć, że tyle cech, znanych dotąd z aut wyższych klas, znajdziemy w samochodzie, którego cena startuje od 108 300 zł.

Materiał partnera Peugeot

Advertisement
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Prawo jazdy i punkty karne kierowcy firmowego - cz.1 Ponad 40 proc. w górę. O tyle podrożał wyjazd autem na wakacje Błędy popełniane podczas eksploatacji samochodu na LPG Prowadził mimo zakazów, bo myślał, że ma wymówkę. Teraz trafi do więzienia Te samochody cię nie zawiodą. 9 modeli, którymi pojeździsz przez lata Przelicznik jednostek mocy silnika Parkowanie gości na zamkniętych osiedlach. Co na to prawo? 9 sposobów na jakie twój samochód może zostać zhakowany i 6 sposobów jak możesz temu zapobiec Nie tak złe, jak mówią. 6 silników, których nie warto skreślać Leasing finansowy a operacyjny. Zobacz, jakie są podstawowe różnice Zniszczenie lub zagubienie karty kierowcy - co zrobić? Bezpośredni wtrysk benzyny: kręta droga do sukcesu

Popularne w tym tygodniu:

Prawo jazdy tylko na 15 lat. Sądy stają po stronie kierowców Kartka lub butelka. Jak tylko to zauważysz, musisz się obejrzeć Zmieniono definicję skrzyżowania. Posypią się mandaty po 1000 zł Wysoka kara za błąd po imporcie auta. Brak czasu nie jest wymówką Legalizacja zbiornika LPG po 10 latach i w samochodzie z zagranicy. Nie każdy przejdzie badanie Peugeot 408, czyli jak połączyć skrajności Sprawdziłem, o ile podrożały opony. Współczuję kierowcom SUV-ów Komputer pokazał pusty bak. Kierowca zobaczył dziwny otwór przy wlewie Zapachy i dźwięki – czy można rozpoznać po nich usterkę samochodu? Sposób na "cwaniaków" przy przejściach dla pieszych. Wystarczy znać przepisy 10 najwyżej punktowanych wykroczeń. Warto wykuć na pamięć, by uniknąć wpadki Skąd bierzemy samochody: leasing. Czy zdusi(ł) go kryzys?