Test: Renault Clio z LPG – sprawdzam opłacalność instalacji gazowej

Odkąd pod maską współczesnych samochodów benzynowych goszczą jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, to montaż instalacji gazowych przestał się opłacać. To jednak nie znaczy, że to alternatywne źródło zasilania odeszło do lamusa.

Renault Clio – test wideo

Na rynku nowych samochodów można jeszcze spotkać modele, których jednostka napędowa ma wtrysk pośredni. Dzięki temu możliwe jest zamontowanie relatywnie niedrogiej instalacji gazowej. Są jednak producenci, którzy mogą zrobić to za nas już na etapie produkowania samochodu.

Jedną z takich rynkowych ofert jest Renault Clio z silnikiem o pojemności 1,0 i mocy 100 koni mechanicznych. Tylko w zestawieniu z tą jednostką możemy zamówić instalację LPG, której niewątpliwym plusem jest połączenie z komputerem pokładowym samochodu, co umożliwia wyświetlanie średniego zużycia gazu oraz zasięgu na tym rodzaju paliwa.

Największą i najbardziej odczuwalną zaletą płynącą z posiadania instalacji gazowej jest tańsza jazda, o której opowiem wam w tym filmie. Jeżeli jesteście ciekawi, na jakie zużycie benzyny i gazu może liczyć kierowca najnowszej odmiany Renault Clio oraz dlaczego samochód, pracując na LPG, ma 10 koni mechanicznych więcej, to zapraszam do oglądania.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Megane Coupe Monaco GP TCe 130 - sportowy kamuflaż [test autokult.pl] Volkswagen Sharan 2,0 TDI Bluemotion DSG - (nie)typowy Volkswagen? [test autokult.pl] Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl] Škoda Octavia RS TDI - w poszukiwaniu sportu [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski? BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: BMW 545e - na taką hybrydę czekaliście! Test Range Rovera Evoque. Dalej będzie sprzedawał się świetnie, chociażby z racji wyglądu Test: Co daje eLSD? Ford Focus ST vs. ST-Line Test: Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI - tak wygląda SUV kompletny Skoda Yeti Outdoor Tour 4x4 2,0 TDI: szorstki typ

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące