Test: Co daje eLSD? Ford Focus ST vs. ST-Line

Ford Focus był pierwszym hatchbackiem, który stawiał na prowadzenie już w najtańszych odmianach. Jak dobra jest więc jedna ze słabszych wersji silnikowych w najnowszym wydaniu? Porównaliśmy ją do Focusa ST z mechanizmem eLSD. Zobaczcie, jak duże są różnice.

Ford Focus ST vs. ST-Line – test wideo

W kolejnym odcinku z serii "Trochę techniki" sprawdzam, ile faktycznie daje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w nowym Focusie ST.

Ford Focus był pierwszym kompaktem, który pokazał światu, że nie trzeba dodawać S czy GTI do nazwy, żeby samochód dobrze się prowadził. W 1998 roku wystarczyło zastosować zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi. Dzisiaj to już nie takie proste, aby się wyróżnić, ale Ford nadal dba o to, by Focus był samochodem dla kierowcy, niezależnie od wersji.

W czwartej generacji Focusa pojawił się system typu Torque Vectoring Control, który ma imitować działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Ale mamy też na planie Focusa ST z systemem eLSD, który jest prawdziwą, choć nie jest typowo mechaniczną szperą.

Jak duże mogą być różnice w działaniu pomiędzy tymi dwoma systemami i o ile szybszy w zakrętach może być dzięki temu hot hatch? W tym odcinku szukamy odpowiedzi.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volvo V60 Cross Country i V60 T8: pierwsza jazda nowymi wersjami szwedzkiego kombi Renault Captur 1,2 TCe AT Intens [test] Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI DSG - test Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 Elegance Outdoor - test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT - test, opinia, spalanie, cena Porównanie: Volvo XC40 P8 vs Lexus UX 300e – czym lepiej pokazać się na mieście? Audi A3 Limousine [pierwsza jazda autokult.pl] Seat León 1,4 TSI 140 KM Style – test BMW serii 2 Active Tourer 225i - pierwsza jazda Renault Kangoo Energy 1,5 dCi S&S - test Znajomi nie zauważą, że to nowa Mazda 6. W środku od razu poczujesz różnicę

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy