Test: Ford Fiesta ST – trik z zawieszeniem

Ford Fiesta ST może nie jest już najnowszym samochodem na rynku, ale nadal jednym z bardziej lubianych, jeśli chodzi o prowadzenie. Zastanawialiście się kiedyś, skąd biorą się te właściwości? Wyjaśniamy, o co chodzi w sprężynach z wektorowaniem siły.

Ford Fiesta ST – test wideo

Ford Fiesta ST to sprawdzony sposób na dobrą zabawę za kółkiem i spore możliwości samochodu za 100 tys. zł. W tym odcinku opowiadam wam o tym, jak zmyślnie Ford zaprojektował zawieszenie w Fieście, by jednocześnie było bardzo sportowe, ale też nadawało się do jazdy na co dzień i nie było zbyt drogie.

Jak udało się to osiągnąć? Sprytnie. Ford stosuje zawieszenie, które jest w zupełności pasywne, ale jednocześnie radzi sobie ze skrajnie różnymi rodzajami nierówności. Amortyzatory mogą pracować jednocześnie na dwóch częstotliwościach, inaczej tłumiąc krótkie drgania, a inaczej dłuższe.

Zastosowano tu też specyficzne, opatentowane przez Forda, sprężyny śrubowe z wektorowaniem siły. Mimo że Fiesta ST ma belkę skrętną z tyłu, czyli tańsze, ale też prostsze, mniej dokładne zawieszenie, takie sprężyny pozwalają lepiej kontrolować ruch kół i zwiększają sztywność poprzeczną.

Efekty? Obejrzyjcie film i przekonajcie się sami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Master dCi 130: sprawdzam mistrza w swojej klasie Zamiast Singera? Za kierownicą Jaguara E-Type FHC od CKL Developments Test: Volvo XC90 B5 Diesel – dla zwolenników starej szkoły Nowe Renault Kadjar 1,6 dCi 130 4WD i Espace 1,6 TCe EDC 200 - test, opinia, spalanie, cena Jeep Wrangler Sahara - to nadal Wrangler! Pierwsza jazda: Volkswagen Taigo - tak, zmieści się w gamie Volvo XC60 - szwedzki sposób na każde warunki - test Test: Hyundai Kona Hybrid – hybryda dla osób, które nie chcą się wyróżniać Test: "nowy" Jeep Compass - rozmycie charakteru Mercedes-Benz CLA200 Shooting Brake - test, opinia, spalanie, cena Test: Hyundai Kona N strzela z rur, zieje ogniem i przejeżdża zakręty na trzech kołach Z Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu, czyli Jaguar I-Pace w trasie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące